حمله مرگبار داعش به نظامیان مصری

حمله مرگبار داعش به نظامیان مصری
شنبه 28 آبان 1401 - 18:14

در جریان حمله گروه تروریستی موسوم به "ولایت سینا" (شاخه داعش در صحرای سینای مصر) به نیروهای مصری در شهر "القنطره" در استان اسماعیلیه، ۷ نظامی جان‌شان را از دست دادند.

العالم- مصر

منابع قبیله‌ای در سینا اعلام کردند گروه تروریستی داعش، صبح امروز -شنبه- به شهر القنطره یورش برده و کنترل چند ساختمان دولتی در شهر را به دست گرفت که به وقوع درگیری میان این عناصر و نیروهای ارتش منجر شد.

این منابع با اشاره به اینکه عناصر داعش یک مدرسه، یک دانشکده داروسازی و چندین ساختمان‌ را به کنترل خود در آوردند، خاطرنشان کردند: درگیری‌ها از بامداد آغاز شد و تا صبح ادامه یافت و طی این ساعات، شبکه‌های ارتباطی و اینترنت شهر قطع شد.

به گفته این منابع، درگیری‌های شدیدی بین دو طرف روی داد و ارتش نیروهای ویژه، چتربازان و هنگ حفاظتی کانال سوئز را فراخواند.

منابع بیمارستانی نظامی نیز اعلام کردند که در این درگیری دو افسر پلیس و ۵ سرباز وظیفه کشته، و تعدادی از مجروحان این درگیری نیز برای مداوا به بیمارستان‌های نیروهای مسلح منتقل شده‌اند.

شاهدان عینی نیز اعلام کردند: در طول این درگیری‌ها، بالگردها و هواپیماهای جنگی بر فراز منطقه پرواز می­‌کردند و در این درگیری گروهک تروریستی داعش متحمل خسارت­‌های سنگینی شد.

حمله امروز داعش به این منطقه همچنین باعث شد برای ساعاتی، حرکت کشتی‌ها در کانال سوئز متوقف شود.

گروه تروریستی داعش ۳ ماه پیش نیز تلاش کرده بود روستای "جلبانه" در نزدیکی کانال سوئز را تحت کنترل خود درآورد، ولی نیروهای ارتش مصر و گروه‌های قبیله‌ای این حمله را دفع کردند. با این حال، حملات این گروه تروریستی در سینا ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها