کاهش بهای نفت به پایینترین سطح در 2 ماه اخیر

کاهش بهای نفت به پایینترین سطح در 2 ماه اخیر
دوشنبه 30 آبان 1401 - 08:51

سیر نزولی بهای طلای سیاه همانند 2 هفته اخیر همچنان ادامه دارد.

العالم - آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، بهای نفت صبح روز دوشنبه با کاهش دغدغه‌های مرتبط با عرضه و همزمان با تشدید نگرانی‌ها در مورد تقاضای سوخت چین و افزایش نرخ‌های بهره در نقاط مختلف جهان، به پایین‌ترین سطح در حدود دو ماه اخیر رسید.
صبح امروز بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 75 سنت کاهش به 86 دلار و 87 سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا (WTI) نیز با 59 سنت کاهش، 79 دلار و 52 سنت معامله شد.
هر دو شاخص در روز جمعه به پایین‌ترین سطح از 27 سپتامبر رسیدند و برای دومین هفته متوالی سیری نزولی را از سر گذراندند. شاخص برنت هفته گذشته 9 درصد و شاخص WTI 10 درصد نزول را تجربه کردند.
عرضه محدود نفت خام در اروپا کاهش یافته است زیرا پالایشگاه ها در آستانه آغاز تحریم 5 دسامبر اتحادیه اروپا علیه نفت روسیه، ذخایر خود را انباشته کرده اند؛ موضوعی که بر بازارهای نفت خام در سراسر اروپا، آفریقا و ایالات متحده فشار وارد می کند.
این در حالی است که تقاضا برای نفت در چین - بزرگترین واردکننده نفت خام جهان - به دلیل محدودیت های مرتبط با کووید-19 تحت فشار قرار گرفته است در تنگنا قرار دارد. انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ بهره در سایر کشورها نظیر آمریکا نیز افزایش ارزش دلار را به همراه داشته است؛ موضوعی که کالاهای معامله‌شده با دلاری را برای سرمایه گذاران و خریداران گران‌تر کرده است.

پربیننده ترین خبرها