سرلشکر صفوی: بسیج و سپاه اجازه ندهند حوادث اخیر به‌ طول بینجامد

 سرلشکر صفوی: بسیج و سپاه اجازه ندهند حوادث اخیر به‌ طول بینجامد
دوشنبه 30 آبان 1401 - 12:18

دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اغتشاشات اخیر و تاکید بر اینکه این اغتشاشات تمام می‌شود گفت: انتظار داریم نیروهای مسلح که بسیج و سپاه بازوان قدرتمند آن هستند، اجازه ندهند این حوادث به‌ طول بینجامد و سپاه می‌تواند این مهم را محقق کند.

العالم - ایران

همایش جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس صبح امروز دوشنبه ۳۰ آبان در دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد.

سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا در سخنانی در این همایش، ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به حاضرین در جلسه گفت: این همایش ۱۵ آذر ماه امسال در باغ موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد و یک شورای راهبردی تشکیل و یک تقسیم کاری برای برگزاری این همایش انجام شده است.

وی افزود: سپاه پاسداران این مأموریت را به دستور سردار فدوی به دانشگاه امام حسین(ع) محول کرد و انتظار داریم دانشگاه امام حسین(ع) آنچه در زمان جنگ صورت گرفته را به صورت مقاله علمی تنظیم کند و آن را در همایش آذر ماه به نمایش بگذارد.

وی تصریح کرد: سپاه پاسداران که تا سال 1359 بیشتر به دنبال تامین امنیت در مرزهای کشور بود، با شروع جنگ تحمیلی و با توجه به اینکه ظرفیت تهدید بیشتر از امکانات سپاه بود ولی بسیج و سپاه وارد جنگ شدند و با سازماندهی ۱۹ گردان توسط سپاه و برای عملیات فاو سه نیروی دریایی، هوایی و زمینی شکل گرفت.

رحیم صفوی با بیان اینکه نیروی زمینی سپاه در عملیات فاو ۳۰ تیپ را ایجاد و سازماندهی کرد گفت: نه تنها رژیم بعث عراق بلکه سرویس های جاسوسی آمریکا در عملیات فاو غافلگیر شدند.

وی عنوان کرد: در ابتدای جنگ به تعداد انگشتان دست هم آرپی‌جی نداشتیم ولی دیدیم که ما در ادامه موشک‌سازی را آغاز کردیم.حتی مجروحی که ترکش می‌خورد و عمل جراحی سنگین نیاز داشت را طی یک ساعت درمان می‌کردیم.

رحیم صفوی تصریح کرد: سپاه پاسداران توانست در سطوح تاکتیکی و از نظر ایمان و شهادت‌طلبی بر عراقی‌ها غلبه کند. عراقی‌ها ابزار محور بودند ولی ما فکر محور بودیم. رژیم بعث عراق بیش از ۶۵ هزار میلیارد هزینه کرد که بیشتر آن پول را کشورهای عربی دادند.

مشاور فرمانده کل قوا بیان کرد: ما در بخش ساخت و تولید پهپاد به قدرت بالایی رسیدیم. سپاه در سال ۶۵ هواپیمای بدون سرنشین ساخت و در عملیات‌ها عکس‌برداری آنلاین می‌کرد.

رحیم صفوی با تاکید بر اینکه ما در جنگ نسبت به دشمن برتری فکری داشتیم، گفت: ما از کشته شدن در راه خدا نترسیدیم و همواره خودمان را شهید فرض می‌کردیم و خودمان را برای شهادت زنده نگه داشتیم.

مشاور فرمانده کل قوا در ادامه با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: انتظار داریم نیروهای مسلح که بسیج و سپاه بازوان قدرتمند آن هستند، اجازه ندهند این حوادث به‌ طول بینجامد. سپاه پاسداران می‌تواند این مهم را محقق کند.

رحیم صفوی با بیان اینکه ما ضعف‌هایی داریم که این ضعف‌ها باید برطرف شود، گفت: ما یک ملت قدرتمند و رهبری شجاع داریم و این اغتشاشات تمام می‌شود اما امکان دارد باز سراغ ما بیاید. انقلاب اسلامی آمده است تا وضع مردم را بهتر کند.

پربیننده ترین خبرها