پسر نتانیاهو: قطر حامی شماره یک تروریسم است

پسر نتانیاهو: قطر حامی شماره یک تروریسم است
دوشنبه 30 آبان 1401 - 12:20

«یائیر نتانیاهو» پسر بنیامین نتانیاهو مامور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی در اظهارنظری تند علیه قطر، این کشور را « حامی شماره یک تروریسم در جهان» خواند و خواستار تحریم جام جهانی فوتبال شد.

العالم - فلسطین اشغالی

در شرایطی که مقام‌های رژیم صهیونیستی از تدارک این رژیم برای بیشتر کردن توافقات سازش با کشورهای عربی خبر می‌دهند، اظهارات تند پسر ۳۱ ساله بنیامین نتانیاهو علیه قطر خبرساز شده است.

یائیر نتانیاهو پسر بنیامین نتانیاهو مامور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی و رهبر حزب لیکود در پیامی توییتری به شدت علیه قطر موضع گرفته و خواستار تحریم جام جهانی فوتبال به میزبانی این کشور شده است.

وی که خود را «مجری رادیو، ستون نویس، کنشگر محافظه‌کار و سخنران جهانی حامی اسرائیل» می‌خواند، در پیامی توییتری ادعا کرد: «قطر اولین حامی شماره یک تروریسم در جهان است. آنها (قطری‌ها) برده دارند. آنها زنان را سرکوب می‌کنند. آنها هم‌جنس‌بازان را اعدام می‌کنند. در آنجا پیروی کردن از یهودیت، مسیحیت یا هر مذهب دیگری غیر از اسلام، غیر قانونی است. این واقعیت که جام جهانی (فوتبال) دارد در اینجا برگزار می‌شود، شرم‌آور است. قطر را بایکوت (تحریم) کنید».

اظهارات تند یائیر نتانیاهو یک روز بعد از آن صورت گرفت که پدر او در کنفرانس «ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه» از برنامه خودش برای افزایش توافقات سازش با کشورهای عربی خبر داد و ادعا کرد که آنها به دلیل تهدیدات ایران، خواهان «صلح با اسرائیل» هستند.

لفاظی شدید پسر نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه تل‌آویو علیه قطر در حالی صورت گرفته که رسانه‌های رژیم صهیونیستی از روز گذشته در حال مانور دادن روی ادعای انجام اولین پرواز مستقیم بین تل‌آویو و دوحه هستند؛ پروازی که به گفته آنها با هدف انتقال تماشاگران جام جهانی فوتبال انجام شده است.

لفاظی پسر نتانیاهو علیه قطر و درخواست او برای تحریم جام جهانی در حالی انجام شده که طی روزهای اخیر انتقادات شدیدی به ویژه از سوی اروپایی‌ها به میزبانی قطر مطرح شده است؛ اعتراضاتی که جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) را هم به واکنش واداشت.

اینفانتینو در نشست خبری آغاز مسابقات جام جهانی 2022 قطر گفت: من اکنون احساس می‌کنم یک قطری، یک عرب و یک آفریقایی هستم. من احساس خوبی را در اینجا دارم. من اینجا نیستم تا از قطر دفاع کنم بلکه اینجا حضور دارم تا از عدالت دفاع کنم. قطر خیلی خوب توانایی هایش را برای میزبانی جام جهانی ثابت کرد و این انتقادات درست نیست.

رئیس فیفا در ادامه در دفاع از قطر و ادعاهای حقوق بشری که انگلیسی‌ها و اروپایی‌ها علیه قطر مطرح می‌کنند، تصریح کرد: شما باید درباره وضعیت مهاجران در انگلیس سوال کنید وضعیت آنها چگونه است؟

اینفانتینو ادامه داد: وقتی این انتقادات را از سوی اروپایی‌ها دیدم تعجب کردم. من از خودم مثال می‌زنم. وقتی بچه بودم با خانواده ام به سوئیس مهاجرت کردم. آنها خیلی خوب فشار و ظلمی که به خانواده ام به عنوان مهاجر وارد می شد را حس کردم. این اتفاقات تلخ برای خانواده‌ام در قطر نبود بلکه در سوئیس در قلب اروپا رخ داد.

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در پایان به شدت از اروپایی‌ها انتقاد کرد و گفت: من اروپایی هستم و فکر می‌کنم به خاطر کاری که ما اروپایی‌ها در ۳۰۰۰ سال گذشته در سراسر جهان انجام داده‌ایم، باید برای ۳۰۰۰ سال آینده عذرخواهی کنیم.

فارس

پربیننده ترین خبرها