دروغ مضحک آمریکا علیه ایران؛ تهران به دنبال حمله نظامی علیه ریاض!

دروغ مضحک آمریکا علیه ایران؛ تهران به دنبال حمله نظامی علیه ریاض!
دوشنبه 30 آبان 1401 - 20:21

دروغ پردازی جدید آمریکا مبنی بر اینکه تلاش ایران برای حمله به عربستان سعودی را خنثی کرده است، واکنش هایی را به همراه داشته است.

العالم – کشکول

ایران برای حمله به عربستان سعودی آماده می شد، ترجیحا این حمله به دلیل همکاری امنیتی نزدیک عربستان سعودی و ایالات متحده نبود بلکه همواره انجام می شود. این مساله را برت مک گورک هماهنگ کننده شورای امنیت ملی خاورمیانه و شمال آفریقا در کنفرانس سالانه گفت و گوی منامه در بحرین اعلام کرد.

ایال هولاتا مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی نیز ایران را بارزترین تهدید امنیتی برای تل آویو توصیف کرد و خواستار توقف مذاکرات هسته‌ ای با ایران شد که به گفته وی مذاکراتی عقیم است.

این دروغگویی به بقیه دروغ های آمریکا اضافه می شود، مانند دروغ تسلیحات کشتار جمعی عراق که به ویرانی این کشور و هرج و مرج در منطقه انجامید.

دروغ حمایت از دموکراسی در سوریه و لیبی که زیرساخت های این دو کشور را طوری نابود کرد که بازسازی آن به چندین دهه وقت نیازمند است.

دروغ حمایت از حکومت قانونی یمن که باعث بزرگ ترین تراژدی انسانی در دوران مدرن شد و هنوز ادامه دارد.

دروغ سرزمین بدون سکنه برای مردم بدون سرزمین که فاجعه اشغال فلسطین را به همراه داشت.

پس از دروغ پردازی آمریکا مبنی بر اینکه تلاش ایران برای حمله به عربستان سعودی را خنثی کرده است، ژنرال مایکل کورلا، فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا در کنفرانس منامه گفت که نیروی دریایی آمریکا تا سال آینده بیش از 100 قایق کنترل از راه دور را در آب‌های خلیج فارس مستقر خواهد کرد تا تهدیدات دریایی را دفع کند.

کورلا از کشورهای ثروتمند منطقه خواست تا با هدف حفظ امنیت منطقه در تأمین مالی این پروژه مشارکت کنند اما واقعیت آن است که امنیت از دیدگاه آمریکا فقط تامین امنیت رژیم صهیونیستی است.

به همین دلیل آمریکا برای توجیه حضورش در منطقه ادعای تلاش ایران برای حمله به عربستان سعودی و خنثی شدن این حمله توسط نیروهای آمریکایی را مطرح کرد.

اما فراموش نکرده ایم ناتوانی آمریکا را در دفاع از متحدانش در جنگ یمن که 8 سال است در محاصره قرار دارد و حتی این ناتوانی باعث اختلاف میان سعودی و امارات با آمریکا شد لذا از همسایگان ایران می خواهیم در دام دروغ های آمریکا نیفتند تا منطقه خراب نشود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها