تداوم تیراندازی‌های مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان

تداوم تیراندازی‌های مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان
دوشنبه 30 آبان 1401 - 22:55

ارمنستان و جمهوری آذربایجان باردیگر یکدیگر را به نقض آتش بس در مرزها متهم کردند.

العالم - آسیا

وزارت دفاع ارمنستان امروز دوشنبه جمهوری آذربایجان را به نقض آتش‌بس متهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری «آرمنا پرس» وزارت دفاع ارمنستان روز یکشنبه اعلام کرد که ساعت ۲۱:۰۰ یکشنبه شب، یگان‌های نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان به سمت مواضع ارمنستان واقع در بخش شرقی مرز با جمهوری آذربایجان تیراندازی کردند.

وزارت دفاع ارمنستان از عدم تلفات جانی و ثبات نسبی در مرز با جمهوری آذربایجان خبر داد.

این در حالی است که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز در بیانیه‌ای مدعی تیراندازی طرف مقابل شد.

وزارت دفاع آذربایجان جمعه گذشته نیز اعلام کرد که نیروهای نظامی ارمنستان که در بخش «ایستیسو» و «یوخاری زاقالی» در منطقه «باسارکچار» مستقر هستند با استفاده از تسلیحات کوچک به سوی مواضع ارتش جمهوری آذربایجان که در بخش «ملابایراملی» در منطقه کلبجار بودند، تیراندازی کردند.

این دو کشور همسایه با وجود تلاش‌های صورت گرفته در عرصه دیپلماتیک، هنوز در مرزها باهم درگیری دارند.

جنگ در قره‌باغ میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۲۰ بیش از ۶۵۰۰ کشته از نظامیان دو طرف در پی داشت که با توافقنامه‌ای تحت نظارت روسیه به طور نسبی پایان یافت و ارمنستان از ادعای خود برای تملک اراضی که از دهها سال پیش در اختیار خود داشت، عقب‌نشینی کرد و روسیه نیز ۲۰۰۰ نیروی برای نظارت بر روند آتش‌بس به منطقه فرستاد.

در عرصه دیپلماتیک، نخست وزیر ارمنستان بار دیگر با تقدیر از مواضع روسیه در مذاکرات ارمنستان با باکو تاکید کرده که ایروان آماده امضای توافق صلح با جمهوری آذربایجان است.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان گفت،ارمنستان در مذاکره با باکو، نه تنها از حقوق خود، بلکه حقوق ارامنه مستقر در قره باغ کوهستانی دفاع می‌کند و در حال پیشبرد مواضع خود در این زمینه است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها