جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛

پیروزی 2 بر0 هلند برابر سنگال

پیروزی 2 بر0 هلند برابر سنگال
دوشنبه 30 آبان 1401 - 22:42

تیم ملی فوتبال هلند با ۲ گل از سد سنگال گذشت تا مانند اکوادور در گروه یک صدرنشین شود و شروع خوبی در جام بیست و دوم داشته باشد.

العالم ـ آسیا

تیم‌های ملی فوتبال سنگال و هلند از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه به وقت تهران در چارچوب هفته‌ نخست دور گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در گروه نخست در ورزشگاه الثمامه به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان نارنجی‌پوشان ۲ بر صفر به برتری دست یافتند و جام را با پیروزی استارت زدند.

ترکیب ابتدایی هلند:

آندریاس نوپرت، ویرجیل فان‌دایک، ناتان آکه، ماتیاس دلیخت، دنزل دومفریز، دیلی بلیند، استیون برخوایس، فرنکی دی‌یونگ، کودی خاکپو، استیون برخواین، وینسنت یانسن

سرمربی: لوئیز فان‌خال

ترکیب ابتدایی سنگال:

ادوارد مندی، دیالو، کالیدو کولیبالی، پاپه آبو سیسه، یوسف سابلی، نامپالیس مندی، ادریسا گانا گی، چیخو کویاته، اسماعیلا سار، بولایه دیا

سرمربی: آلیو سیسه

تیم داوری: ویلتون سامپایو، برونو بوسکیلیا، برونو پیرس، آندرس ماتیاس ماتونته کابررا

براساس این گزارش، شاهد بازی نزدیکی در نیمه‌ نخست بودیم. هر ۲ تیم در دقایقی از بازی نمایش بهتری از خود به منصه ظهور گذاشتند. درگیری‌های زیادی در میانه‌ میدان رخ داد. ابتدا شاگردان آلیو سیسه بودند که نبض بازی را در اختیار گرفتند و سپس نوبت به مردان لوئیز فان‌خال رسید تا به دروازه‌ حریف نزدیک شوند.

جدی‌ترین موقعیت این مسابقه در اواسط نیمه‌ نخست به وقوع پیوست. جایی که فرنکی‌ دی‌یونگ در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان قرار گرفت اما تعلل بیش از حدش باعث شد تا مدافعان سنگال از راه برسند و توپ را دور کنند.

۴۱ درصد برای سنگال و ۴۳ درصد برای هلند. این درصد مالکیت خالص در نیمه‌ نخست بود که نشان می‌داد واقعا شاهد بازی نزدیکی بودیم.

هلند در نیمه‌ دوم شروع بهتری داشت. آنها می‌توانستند روی ضربه‌ سر ویرجیل فان‌دایک به گل هم برسند اما توپ با فاصله‌ کم به بیرون رفت. در سوی مقابل سنگال نیز کم‌کم توانست بازی را به تعادل بکشاند. آنها یک فرصت خوب هم به دست آوردند اما شوت بولایه دیا به وسیله‌ نوپرت دفع شد.

چیخو کویاته، هافبک تیم سنگال در دقیقه ۷۶ به دلیل مصدومیت زمین مسابقه را ترک کرد و مشخص نیست که می‌تواند به ادامه جام برسد یا سرنوشت سادیو مانه در انتظار او نیز خواهد بود. دقایقی پیش از این ماجرا، ممفیس دپای، مهاجم مصدوم هلند هم به زمین آمد تا بتواند به تیمش کمک کند.

سنگال به حملات خود ادامه داد. آنها در دقیقه‌ ۸۰ فرصتی عالی برای گلزنی داشتند اما شوت ادریسا گانا گی در حوالی محوطه جریمه با واکنش خوب نوپرت همراه شد و بازی همچنان بدون گل ماند.

شیرهای ترانگا در دقایق پایانی تیم نسبتا بهتری بودند و از لحاظ بدنی وضعیت مساعدتری نسبت به رقیب مدعی خود داشتند. با این وجود شاهد به ثمر رسیدن گلی از سوی آنها نبودیم. می‌رفت بازی با همان تساوی بدون گل تمام شود اما در دقیقه‌ ۸۴ شاهد به ثمر رسیدن گل نخست بودیم. فرنکی دی‌یونگ، ستاره‌ی بارسا با ارسال سانتری زیبا توپ را به دهانه‌ دروازه فرستاد و کودی خاکپو، مهاجم ۲۳ ساله‌ هلند از خروج اشتباه مندی استفاده کرد و توپ را با ضربه‌ سر دقیق وارد دروازه کرد تا نارنجی‌پوشان در شبی که نمایش چندان دلچسبی نداشتند به گل نخست برسند. این پایان ماجرا نبود و دیوی کلاسن، بازیکن تعویضی هلند پس از دفع ناقص ادوارد مندی روی شوت ممفیس دپای، دروازه را در دقیقه‌ی ۹۹ باز کرد تا مسابقه ۲ بر صفر شود.

به گزارش ایرنا، در گروه نخست رقابت‌های جام جهانی تیم‌های اکوادور و هلند با سه امتیاز و تفاضل گل مثبت ۲ صدرنشین هستند و سنگال به همراه قطر با صفر امتیاز قعرنشین هستند.

در هفته‌ دوم این گروه روز جمعه قطر به مصاف سنگال می‌رود و سپس هلند رو در روی اکوادور قرار می‌گیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها