حمایت آلمان از اغتشاشات؛ دلیلی دیگر برای بی‌اعتمادی ایران به غرب

حمایت آلمان از اغتشاشات؛ دلیلی دیگر برای بی‌اعتمادی ایران به غرب
سه شنبه 1 آذر 1401 - 12:39

کریستوفر برگر سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان روز دوشنبه در حمایت آشکار از سیاست تهاجمی آمریکا در قبال ایران بر موافقت کشورش با تغییر تمرکز از احیای توافق هسته ای ایران به حمایت از اغتشاشات در ایران تاکید کرد.

العالم كشكول

این اظهارات مقامات آلمان درباره اوضاع داخلی ایران، دخالت بی شرمانه در امور داخلی ایران است که در روابط بین الملل غیرقابل قبول است، دوم اینکه این اظهاراتی که تاکید دارد آلمان خود را کشور بزرگی می داند فقط دنباله رو ذلیل آمریکاست، وابستگی که عواقب فاجعه بار آن برای اروپا به دنبال جنگ اوکراین آشکار شد.

زمانی که ایران تاکید کرد که غرب در مذاکرات هسته‌ای جدی نیست و از طریق آن می‌کوشد با گرفتن امتیازاتی که مربوط به مذاکرات هسته‌ای نیست، ایران را تضعیف کند، برخی ادعا می‌کردند ایران مواضع خود را شدت بخشیده درحالی که سخنگوی وزارت خارجه آلمان به حقائق اشاره کرد به این معنا که غرب خود را با توجه به آشوب کنونی ایران از مذاکرات بی نیاز می بیند که به خوبی ناتوانی غرب از فهمیدن واقعیت ایران و ماهیت نظام را نشان می دهد.

زمانی که ایران اعلام کرد سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای ،به تعهدات خود در توافق هسته ای پایبند نیستند، برخی این دروغ را ترویج می کردند که اروپایی ها نمی توانند ضررهای ایران را به دلیل عقب نشینی آمریکا جبران کنند اما حقیقت این است که اروپایی ها در وهله اول نمی خواستند آن را جبران کنند، زیرا در سیاست خارجی به ویژه در قبال ایران،دنباله رو آمریکا هستند.

ایران همواره تاکید کرده آلمان، فرانسه و انگلیس در سیاست تحریم ناعادلانه آمریکا علیه ایران در یک جبهه قرار دارند، تحریمی که حتی دارو و غذا را نیز شامل می شود و می توان تروریسم اقتصادی نامید که برای به زانو در اوردن؛ در صدد گرسنه نگاه داشتن ملت ایران است در حالی که کشورهای منافق اروپایی برای همکاری تجاری ،راهکارهای خنده دار و مسخره ای پیشنهاد می دادند .

هر بیننده ای امروز می تواند دریابد چه کسانی برای به بن بست رسیدن مذاکرات احیای توافق هسته ای تلاش کرده و آن را به تعویق انداخته و خواسته های غیرمنطقی مطرح می کنند، ایران یا غرب؟ مساله ای که درست بودن روش ایران در بی اعتمادی به امریکا و اروپا را تاکید می کند تجربه تاریخی نیز ثابت کرده موضع آنان نیز هیچگاه بر اساس اصول، اخلاق و ارزش‌ها آنطور که می‌گویند نبوده و نخواهد بود، بلکه فقط حرص و طمع داشته اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها