بازداشت ۶۳ اخلالگر ارز در پایتخت

بازداشت ۶۳ اخلالگر ارز در پایتخت
سه شنبه 1 آذر 1401 - 12:46

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۶۳ اخلالگر ارزی خبر داد و گفت: از این اخلالگران بیش از سه میلیون انواع ارز کشف و ضبط شد.

العالم - ایران / اقتصادی

سردار حسین رحیمی روز سه شنبه در حاشیه اجرای طرح کاشف در جمع خبرنگاران گفت: همکارانم در پلیس امنیت اقتصادی به ۳۸ پرونده اقتصادی رسیدگی کرده و ۶۷ متهم را که اقدام به ایجاد اخلال در نظام ارزی کرده بودند مورد شناسایی قرار دادند.

وی تاکید کرد: ماموران پلیس ۷۳۳ میلیارد تومان از اموال را از سودجویان پس گرفته و به بیت‌المال بازگردانند همچنین به ۳ هزار پرونده فرار مالیاتی رسیدگی شده و ۱۴ هزار میلیارد تومان از این فرارهای مالیاتی پس گرفته شد.

رییس پلیس پایتخت ادامه داد: همچنین ۱۰۴ متهم در حوزه جرائم اقتصادی و به دلیل ارتکابی همچون قاچاق، رشوه و ارتشا دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه پلیس در حوزه ارز ۲۴ پرونده گفت: در مجموع سه میلیون و ۱۴ هزار قطعه انواع ارز به ارزش بیش از ۳۶۰ میلیارد ریال از این افراد کشف شد.

سردار رحیمی با بیان اینکه اقدامات پلیس در حوزه لیزینگ خودرو همچنان ادامه دارد، گفت: در این زمینه یک شرکت که از ۲۰۰ نفر کلاهبرداری کرده بودند شناسایی و اعضای آن دستگیر شده همچنین باندی که ۴۵ فقره خودرو را به روش سند نمره به سرقت برده بودند و ۳۰ فقره موتورسیکلت را هم سرقت کرده بودند دستگیر شدند.

وی تاکید کرد: فردی که دو قتل در طول یک سال انجام داده بود و بعد از قتل اول به ترکیه فرار کرده و مجدد به کشور بازگشته بود توسط ماموران آگاهی شناسایی و دستگیر شد.

به گفته رییس پلیس پایتخت، در دو ماه گذشته ۱۰ درصد افزایش وقوع انواع جرایم را در تهران داشتیم و ۳۰ درصد کاهش کشفیات را نیز شاهد بودیم.

وی در خصوص پنجمین مرحله از طرح کاشف پلیس آگاهی در سال جاری که توسط ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ به مرحله اجرا درآمد گفت: ۳۲۱ نفر از سارقین، زورگیران، کیف قاپان، موبایل قاپان، سارقان منازل و اماکن خصوصی، سارقان خودرو، جاعلان و کلاهبرداران دستگیر شدند.

سردار رحیمی با بیان اینکه بخشی از این متهمان در قالب ۶۸ باند فعالیت می‌کردند، افزود: از این افراد پنج قبضه سلاح جنگی کشف شد و همچنین آنها به بیش از ۲ هزار و ۱۲۸ فقره سرقت اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه ۲۰۴ نفر از این سارقان سابقه دار بودند، گفت: ۲ باند شرکت‌های هرمی با ۳۰ عضو شناسایی و منهدم شدند همچنین ۲۴ نفر از محکومین فراری در حوزه سرقت نیز دستگیر شدند همچنین ۶ باند سارق حرفه‌ای منزل ۴ باند سارق خودرو به ویژه خودروی مزدا ۳ در این مرحله از طرح کاشف شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ یک باند سارق حرفه‌ای تلفن همراه دستگیر شده اند که یک میلیارد تومان تلفن همراه سرقتی را جمع آوری کرده بودند و قصد ارسال به کشور افغانستان داشتند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها