جنایات عربستان علیه کودکان یمنی در صعده

سه شنبه 1 آذر 1401 - 15:19

استان مرزی صعده در یمن شاهد فجیع ترین جنایات سعودی‌ها علیه کودکان است.

العالم - یمن

کودکان یمن بر خلاف سایر کودکان جهان، هشت سال است که زیر آوار جنگ زندگی می کنند و از ابتدایی ترین حقوق محروم هستند.

بیشتر قربانیان حملات آمریکا و عربستان به یمن، کودک بودند، اما به جای کودکان، قاتلان در امنیت زندگی می کنند؛ این امر، نادرست بودن ادعاهای بشردوستانه کشورهای غربی را آشکار می کند.

یحیی احمد شایم مدیرکل دفتر سلامتی عمومی و کنترل جمعیت در استان صعده، اظهار داشت: «بسیاری از کودکان مجروح، دچار ناتوانی های دائمی، ناهنجاری مادرزادی یا از همان لحظه اول شهید شدند. از این تهاجم ها و بمباران ها، حتی اتوبوس‌های مدرسه در امان نبودند و مدارس دخترانه و پسرانه زیادی بمباران شدند و کودکان زیادی با بمب های خوشه‌ای از کار افتاده‌اند و این وضعیت تاسف بار همچنان ادامه دارد.»

در یمن، کودکان همراه با رویاهایشان می میرند؛ چندی پیش اتوبوس مدرسه در روز روشن مورد حمله مستقیم متجاوزان سعودی قرار گرفت و بیش از هفتاد کودک در آن مجروح یا شهید شدند.

حسين أبوريعه، مسئول رسانه ای شورای عالی مدیریت و هماهنگی امور بشردوستانه در صعده به شبکه العالم گفت: آنها ساختمان مدارس و اتوبوس ها را هدف قرار دادند، و همه چیز توسط لنزهای دوربین ثبت شده و فیلم مستند آن در سایت های مختلف منتشر شده است. ما در یمن و در استان صعده شاهد جنایات شنیع فراوانی بودیم.

به مناسبت روز جهانی کودک، کودکان صعده از سازمان ملل می‌خواهند که سکوت خود را بشکند و قاتلان را محکوم کند و در عین حال آنها را تحت فشار بگذارد تا وسایل خنثی‌سازی بمب‌های های خوشه ای و مین های ضد نفر کشنده را در اختیار یمن قرار دهد.

پربیننده ترین خبرها