انگلیس مدعی شد: توپ در زمین ایران است؛ امنیت اینترنشنال را جدی می‌گیریم

انگلیس مدعی شد: توپ در زمین ایران است؛ امنیت اینترنشنال را جدی می‌گیریم
سه شنبه 1 آذر 1401 - 15:11

«جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با یک رسانه سعودی ضمن دفاع از تشدید حفاظت لندن از شبکه تروریستی «ایران اینترنشنال» مدعی شد که در مذاکرات هسته‌ای توپ در زمین ایران است.

العالم - اروپا

«جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با روزنامه سعودی چاپ لندن بار دیگر به تکرار ادعاهای ضد ایرانی پرداخت و درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها ادعا کرد که ایران باید «پاسخ معنادار» به پیشنهاد غربی‌ها بدهد.

روزنامه الشرق الاوسط در ابتدای مصاحبه خود با این مقام ارشد انگلیسی که در حاشیه سفر او به بحرین برای شرکت در نشست امنیتی منامه انجام شد، علیه ایران سوالاتی را مطرح کرد.

جیمز کلورلی در پاسخ به این سوال اعلام کرد که انگلیس به همکاری با متحدانش برای «اتخاذ اقدامات ضروی» به منظور مقابله با اقدامات منطقه‌ای ایران ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه انگلیس گفت: «ما به اقدامات خود برای جلوگیری از این فعالیت ثبات‌زدای در منطقه ادامه خواهیم داد و همچنین افرادی را که مسئول چنین رفتاری هستند به‌طور خاص تحریم خواهیم کرد».

الشرق الاوسط به اقدامات اخیر انگلیس برای تشدید حفاظت از کارکنان شبکه تروریستی «ایران اینترنشنال» اشاره و از وزیر خارجه انگلیسی‌ها درباره چرایی این اقدامات سوال کرد.

جیمز کلورلی در پاسخ به این سوال مدعی شد: «ما امنیت مردم در بریتانیا را به نحوی باورنکردنی جدی می‌گیریم. ما اهمیت روزنامه‌نگاری آزاد، صادقانه و باز را به‌طور باورنکردنی جدی می‌گیریم و وقتی معتقدیم تهدیداتی در خاک بریتانیا وجود دارد، به وضوح پاسخ می‌دهیم».

هفته گذشته در خبرها آمده بود که پلیس لندن برای حفاظت از شبکه تروریستی ایران اینترنشنال به خط شده و خودروهای واکنش به حملات مسلحانه را در خارج از ساختمان شبکه تروریستی «ایران اینترنشنال» مستقر کرده است.

در گزارش روزنامه «تایمز» ادعا شده پلیس انگلیس به دو خبرنگار این شبکه هشدار داده با تهدید معتبر جانی از سوی نیروهای امنیتی ایران مواجه هستند.

وزیر خارجه انگلیس که کشورش یکی از امضاکنندگان توافق هسته‌ای برجام است و به رغم وعده‌های مکرر، همچنان در حال نقض تعهدات برجامی است، در مصاحبه با الشرق الاوسط مدعی شد که لندن متعهد به مذاکرات است.

جیمز کلورلی ادعا کرد که این کشور همچنان متعهد است که ایران به سلاح اتمی دست نیابد و «اکنون این برعهده به ایران است که پاسخی معنادار به مذاکراتی که ما ارائه کرده‌ایم، بدهد».

وی در ادامه این مصاحبه به تمجید از تحریم‌های انگلیس علیه ایران به بهانه‌هایی از قبیل فروش پهپاد به روسیه و همچنین اغتشاشات در ایران پرداخت و مواضع مداخله جویانه غربی‌ها علیه ایران را تکرار کرد.

خبرنگار الشرق الاوسط از جیمز کلورلی سوال کرد: «آیا شما می‌گویید مذاکرات هسته‌ای با ایران در حال حاضر تمام شده و پایان یافته است؟».

وزیر خارجه انگلیس در پاسخ به این سوال مدعی شد که «توپ در زمین ایران است» و ضمن مداخله در امور داخلی ایران، ادعای تکراری و بی اساس اوکراین و غربی‌ها درباره حمایت پهپادی تهران از روسیه را تکرار کرد.

کلورلی گفت: «ما در ماه مارس سال جاری یک توافق بسیار معتبر با ایرانی‌ها ارائه دادیم، آنها هنوز پاسخی نداده‌اند. در این بین، حالا شاهد بوده‌ایم که آنها اقدامات تلافی جویانه‌ای را علیه زنان ایرانی انجام دادند که علیه رژیم صحبت می‌کنند. شاهد ارسال پهپادهای آنها به روسیه بودیم که علیه اهداف غیرنظامی استفاده می‌شد. ما همچنان متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی هستیم اما اکنون این بر عهده ایران است که به مذاکراتی که ما ارائه کرده‌ایم پاسخ معنادار بدهد. توپ در زمین ایران است و مدتی است که اینطور بوده است و واقعا باید جواب بدهند».

در بخش زیادی از مصاحبه الشرق الاوسط با وزیر خارجه انگلیس، این مقام غربی بر لزوم تشدید فشارها علیه روسیه و تقویت حمایت‌ها از اوکراین تاکید کرد.

وی با اشاره به سفر اخیر «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس به کی‌یف و دیدارش با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین گفت که این سفر «برای نشان دادن تداوم همبستگی با مردم اوکراین و رهبری اوکراین»انجام شد و سوناک تصریح کرد که «ما به حمایت از اوکراینی‌ها در دفاع از خود در برابر تجاوز روسیه ادامه خواهیم داد».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها