استقبال از فلسطین و نفرت از صهیونیست ها در جام جهانی قطر

سه شنبه 1 آذر 1401 - 18:36

طرفدران تیم‌های کشورهای عربی همزمان با برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر، برای همبستگی با مردم فلسطین توئیت‌های خود را با هشتگ "فلسطین در جام جهانی" و "نه به عادی سازی با اسرائیل" و "فلسطین موضوع آزادمردان است" منتشر کردند.

العالمداغ های اجتماعی

ویدئوهایی که با شروع رقابت های جام جهانی قطر در شبکه های اجتماعی منتشر شده، نشان می دهد که شرکت کنندگان در این رقابت‌ها، از گفتگو با رسانه های صهیونیستی امتناع می کنند.

رسانه‌های صهیونیستی با هدف مصادره جام جهانی قطر و سوق دادن آن به سمت عادی سازی خفت بار با رژیم اشغالگر تلاش می‌کنند تا شاهد اظهاراتی به نفع رژیم باشند یا اینکه دست کم نگاهی مثبت به عادی سازی ایجاد شود.

در همین راستا ، خبرنگاران اسرائیلی با صحبت کردن به زبان عربی، شیوه فریبکاری را در پیش گرفتند، به گونه ای که بسیاری از حاضران در وهله اول گمان کردند که آنها فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی یا از عرب‌های ساکن اراضی اشغالی یا از یکی از کشورهای عربی نزدیک به فلسطین اشغالی هستند.


قطر

در این حال، رسانه های عبری زبان گزارش دادند که تماشاگران لبنانی در جام جهانی قطر 2022 بعد از اینکه متوجه شدند که خبرنگار شبکه 12 "اسرائیلی " است، حاضر به گفتگو با وی نشدند.

به گزارش خبرنگار این شبکه عبری در قطر، جوانان لبنانی وقتی متوجه شدند که طرف صحبت آنان از رسانه های عبری زبان است، خشمگین شدند.

وی گفت: ما در قطر حضور داریم و می خواهم بگویم که تقریبا هیچ تماشاگر عربی حاضر به مصاحبه با ما نمی شود. گروهی از جوانان لبنانی به محض اینکه به آنان گفتیم که از "اسرائیل" هستیم، رفتارشان 180 درجه تغییر کرد.

وی ادامه داد: جوانان لبنانی حاضر نشدند حضور اسرائیل را به رسمیت بشناسند و تاکید کردند که چیزی به نام " اسرائیل" وجود ندارد، بلکه فلسطین است.

در ذیل به مهم ترین توئیت هایی که در حمایت از آرمان فلسطین در جام جهانی قطر به کار برده است، اشاره می کنیم.

جوانان لبنانی حاضر به گفتگو با رسانه های اسرائیلی نشدند و تاکید کردند که چیزی به نام " اسرائیل" وجود ندارد، درحالیکه برخی از میان جمعیت شعار می دادند " اسرائیلی باید برود".

در تصاویری که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، جوانان عرب و فلسطینی ، پرچم های فلسطین را در دست دارند و در یکی از این تصاویر، یک جوان فلسطینی در پشت یک خبرنگار اسرائیلی ایستاده و پرچم فلسطین را بالا گرفته است.

قطر

قطر

پربیننده ترین خبرها