درخواست آمریکا از ایران برای توقف حملات به تروریست‌های تجزیه‌طلب

درخواست آمریکا از ایران برای توقف حملات به تروریست‌های تجزیه‌طلب
چهارشنبه 2 آذر 1401 - 13:31

وزارت خارجه آمریکا ضمن محکوم کردن عملیات ایران علیه گروه‌های تروریستی تجزیه‌طلب در شمال عراق، از تهران درخواست کرد که این حملات را متوقف کند.

العالم - آمریکا

بعد از واکنش سازمان تروریستی «ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا» موسوم به سنتکام به عملیات نظامی ایران علیه گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب در منطقه کردستان عراق، وزارت خارجه آمریکا نیز بیانیه‌ای در این‌باره صادر کرد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه مدعی شد: «نقض تمامیت ارضی عراق توسط ایران، از طریق حملات مرگبار علیه منطقه کردستان عراق از بیستم تا بیست‌ودوم نوامبر ادامه دارد».

به نوشته وبگاه این وزارتخانه، پرایس ادعا کرد: «ایالات متحده چنین نقض مکرر و بی‌باکانه تمامیت ارضی عراق را قویاً محکوم کرده و از ایران می‌خواهد که از تهدیدها و خشونت بیشتر اجتناب کند».

پیش از این نیز «مایکل کوریلا» فرمانده تروریست‌های سنتکام در بیانیه‌ای گفته بود: «ما حملات موشکی و پهپادی فرامرزی عصرگاهی ایران در نزدیکی اربیل در عراق را محکوم می‌کنیم».

روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه در اطلاعیه‌ای از آغاز دور جدید حملات موشکی و پهپادی قرارگاه «حمزه سیدالشهدا علیه‌السلام» به مقرهای باقی‌مانده تروریست‌های تجزیه‌طلب ضدایرانی در مناطقی از اقلیم شمال عراق خبر داد.

ظهر روز گذشته (سه‌شنبه) نیز در سردار «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: «در ادامه عملیات‌های موشکی و پهپادی روزهای اخیر نیروی زمینی سپاه امروز دور جدید عملیات موشکی رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا با حجم موثر علیه مقر ها و مراکز استقرار و سازماندهی اشرار مسلح و تروریست‌های مزدور استکبار جهانی در منطقه پردی در عمق اقلیم شمال عراق آغاز و ضربات مهلکی به آنان وارد آمد».

اظهار نگرانی مقامات آمریکایی درباره حملات ایران به تروریست‌های تجزیه‌طلب در حالی است که وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق هفته قبل درباره عملیات سپاه علیه مواضع گروه‌های تروریستی در منطقه کردستان عراق گفت‌وگو کرده بودند.

فارس

پربیننده ترین خبرها