برای شرکت در اجلاس سران «سازمان پیمان امنیت جمعی»؛

«ولادیمیر پوتین» وارد ایروان شد

«ولادیمیر پوتین» وارد ایروان شد
چهارشنبه 2 آذر 1401 - 17:16

«پوتین» برای شرکت اجلاس سران «سازمان پیمان امنیت جمعی» وارد پایتخت کشور ارمنستان شد.

العالم - اروپا

به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز چهارشنبه برای شرکت در اجلاس سران «سازمان پیمان امنیت جمعی» (CSTO) وارد ایروان پایتخت کشور ارمنستان شد.

پوتین در بدو ورود مورد استقبال «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان قرار گرفت.

سران دو کشور با خودرویی که توسط رئیس جمهور روسیه مورد استفاده قرار می گیرد، عازم محل برگزاری دیدار شدند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه دیروز سه شنبه برای شرکت در اجلاس سران «سازمان پیمان امنیت جمعی» وارد شهر ایروان پایتخت کشور ارمنستان شد.

قرار است «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در پایتخت ارمنستان با «نیکول پاشینیان» نخست وزیر این کشور درباره تنش های مرزی اخیر کشورش با جمهوری آذربایجان دیدار کند.

در ارتباط با درگیری های مرزی اخیر میان ایروان و باکو، وزارت دفاع ارمنستان دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که جمهوری آذربایجان آتش بس فیمابین را در مرز میان دو کشور نقض کرده است.

در بیانیه صادره ازسوی وزارت دفاع ارمنستان در این خصوص آمده بود: ساعت ۲۱:۰۰ یکشنبه شب، یگان‌هایی از نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان به سمت مواضع ارمنستان واقع در بخش شرقی مرز با این کشور تیراندازی کردند.

این در حالی است که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز در بیانیه‌ ای مدعی تیراندازی طرف مقابل شده بود.

در همین ارتباط، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان پیشتر اعلام کرده بود که کشورش آماده امضای توافقنامه سه جانبه با روسیه و جمهوری آذربایجان در مورد تمدید مأموریت نیروهای حافظ صلح روسیه در منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی تا ۲۰ سال آینده است.

سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در نهم نوامبر ۲۰۲۰، برای برقراری آتش بس کامل در قره باغ بیانیه‌ای مشترک امضا کردند. در ادامه روند مذاکرات صلح، آنها در ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱ گرد هم آمده و بیانیه مشترک دیگری که به طور مشخص با هدف رفع انسداد ارتباطات اقتصادی و ترابری در منطقه تدوین شده بود را امضا کردند.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها