سوئیس هشتمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه را تصویب کرد

سوئیس هشتمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه را تصویب کرد
چهارشنبه 2 آذر 1401 - 17:19

دولت سوئیس روز چهارشنبه اعلام کرد که با تحریم های بیشتر علیه روسیه در راستای هشتمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه مسکو به دلیل حمله به اوکراین موافقت کرده است.

العالم - اروپا

به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت سوئیس تاکید کرد که این تدابیر قرار است اواخر روز چهارشنبه اجرایی شود.

سوئیس پیشتر با اعلام اجرای کامل بسته ششم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه تا سال ۲۰۲۳ به طور رسمی به تحریم‌های این اتحادیه علیه روسیه پیوست.

علاوه بر تحریم نفتی، سوئیس شرکت‌های این کشور را از ارائه خدمات حسابرسی و مشاوره به شرکت‌های روسی منع کرده و آنها را از تبلیغات محصولات سوئیسی در رسانه‌های دولت روسیه مثل راشاتودی و اسپوتنیک منع کرده است.

هشتمین بسته تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه از روز پنج‌شنبه ششم اکتبر لازم‌الاجرا و آغاز شد. در این بسته، تحریم‌ها و محدودیت‌های تجاری جدیدی علیه روسیه اعمال شده و بر فهرست توقیف دارایی‌ها و ممنوعیت سفر مقامات روس افزوده شده است.

اتحادیه اروپا جدیدترین و هشتمین دور تحریم‌ها علیه روسیه را در واکنش به الحاق چهار استان اشغالی اوکراین توسط مسکو به خاک روسیه، اعمال می‌کند.

در هشتمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه که با هدف افزایش فشار بر اقتصاد و تضعیف توانایی نظامی این کشور تنظیم شده است، در کنار اقدام‌های اقتصادی، محدودیت‌هایی علیه افراد و همچنین ایجاد مبنائی برای اعمال سقف قیمتی بر صادرات نفت روسیه وجود دارد.

در چارچوب هشتمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا، از دسامبر ۲۰۲۲ انتقال نفت خام روسیه به کشورهای ثالث از طریق دریا، ارائه خدمات فنی و تأمین مالی این کار ممنوع خواهد بود. همچنین از فوریه ۲۰۲۳ انتقال تمام فرآورده‌های نفتی روسیه به کشورهای ثالث و ارائه خدمات فوق ممنوع خواهد بود.

بر اساس تحریم‌ها و محدودیت‌های جدید، معافیتی موسوم به «قیمت حداکثری» برای انتقال نفت و محصولات نفتی روسیه اعمال خواهد شد. از همین رو اگر نفت روسیه به مبلغ کمتر از سقف تعیین شده به فروش برسد، برای انتقال آن خدمات مختلفی ارائه خواهد شد.

تحریم‌های جدید همچنین ممنوعیت واردات کالاها از جمله محصولات فولادی، سنگ‌ها و فلزات گرانبها، پلاستیک، منسوجات، چرم، سرامیک و سیگار از روسیه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا را گسترش داده است.

محدودیت‌های صادراتی اضافی علیه مسکو، بخش دیگری از این بسته جدید تحریمی اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهند که هدفش «کاهش دسترسی روسیه به موارد نظامی، صنعتی و فناوری» است.

بنا به هشتمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه، افرادی که تحریم‌های این اتحادیه علیه مسکو را نقض کنند یا روند دور زدن آن را تسهیل کنند، تحریم خواهند شد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها