تغییر وضعیت امنیتی در قدس؛ رئیس ارتش اشغالگران سفرش به آمریکا را نیمه‌کاره رها کرد

تغییر وضعیت امنیتی در قدس؛ رئیس ارتش اشغالگران سفرش به آمریکا را نیمه‌کاره رها کرد
چهارشنبه 2 آذر 1401 - 19:05

رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی که اخیرا به آمریکا سفر کرده است، در پی وقوع 2 انفجار در قدس اشغالی و ربوده شدن جسد یک صهیونیست از بیمارستانی در شمال کرانه باختری، مجبور به بازگشت به اراضی اشغالی شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

«آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی که اخیرا به آمریکا سفر کرده است، به علت تغییر وضعیت امنیتی در قدس اشغالی به اراضی اشغالی باز خواهد گشت.

«آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، شامگاه امروز (چهارشنبه)، در این خصوص اعلام کرد که به علت حوادث اخیر در اراضی اشغالی به‌ویژه در قدس و جنین، آویو کوخاوی فردا به فلسطین اشغالی باز خواهد گشت.

ادرعی در این خصوص گفت: «در پایان ارزیابی تلفنی وضعیت توسط آویو کوخاوی رئیس ستاد کل و پس اطلاع یافتن وی از آخرین تحولات، او تصمیم گرفته است سفرش به آمریکا را کوتاه‌ کند و به اسرائیل بازگردد». سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در پایان همچنین احتمال داد که کوخاوی بعدازظهر وارد اراضی اشغالی شود.

منابع عبری، صبح امروز، از وقوع دو انفجار در قدس اشغالی و زخمی شدن بیش از ۲۰ صهیونیست و هلاکت یک نفر دیگر خبر دادند. امروز در پی وقوع انفجار در قدس اشغالی، «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی به منظور ارزیابی وضعیت دستور برگزاری نشستی فوق‌العاده را صادر کرد.

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به همراه معاون رئیس ستاد ارتش و رؤسای بخش عملیات، اطلاعات، بخش‌های سیاسی-امنیتی در وزارت جنگ و هماهنگ‌کننده عملیات‌های پلیس نیز به این جلسه فراخوانده شدند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز دو انفجار مذکور در قدس را برنامه‌ریزی‌شده خواندند و در عین حال خاطر نشان کردند که این عملیات چندجانبه بوده چراکه بعید به نظر می رسد این اقدامات توسط یک نفر به اجرا درآمده باشد.

این دو انفجار در حالی رخ داد که رسانه‌های فلسطینی، امروز (چهارشنبه)، خبر دادند گروهی از نیروهای مقاومت مستقر در اردوگاه «جنین» (شمال کرانه باختری) جسد یک صهیونیست را از بیمارستانی در شمال کرانه باختری ربوده‌اند و به‌ازای تحویل آن به رژیم صهیونیستی خواستار آزادسازی چند اسیر فلسطینی هستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها