تأکید وزیر خارجه هند بر لزوم تسریع در بهره برداری از پروژه بندر چابهار

تأکید وزیر خارجه هند بر لزوم تسریع در بهره برداری از پروژه بندر چابهار
چهارشنبه 2 آذر 1401 - 20:23

وزیر خارجه هند در دیدار معاون سیاسی وزیر امور خارجه بر لزوم تسریع در بهره برداری از پروژه بندر چابهار تأکید کرد و از آمادگی این کشور برای گسترش همکاری‌ها با ایران خبر داد.

العالم - ایران

علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه که در چارچوب رایزنی‌های سیاسی وزارتخانه‌های امور خارجه ایران و هند در دهلی نو به سر می‌برد، عصر امروز (چهارشنبه) دوم آذر ماه با «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این دیدار پیوندهای تاریخی دو کشور را پشتوانه مناسبات رو به رشد فیمابین در عرصه‌های سیاسی اقتصادی و امنیتی قلمداد کرد و از آمادگی کشورمان برای گسترش همکاری‌ها در سطوح دوجانبه‌ای و منطقه‌ای خبر داد.

باقری با تأکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های طرفین در راستای منافع دو ملت و مقابله با تهدیدات مشترک، همکاری‌های ایران و هند به ویژه در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را تحکیم بخش زیرساخت چندجانبه گرایی در نظام بین‌الملل خواند.

وزیر امور خارجه هند نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت رایزنی‌های مستمر دو کشور، از آمادگی هند برای گسترش همکاری‌های فیمابین خبر داد و بر لزوم تسریع در بهره برداری از پروژه بندر چابهار تأکید کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها