نخست‌وزیر انگلیس: خواستار گسترش هماهنگی امنیتی با اربیل هستیم

نخست‌وزیر انگلیس: خواستار گسترش هماهنگی امنیتی با اربیل هستیم
چهارشنبه 2 آذر 1401 - 21:48

نخست‌وزیر انگلیس امروز در پیامی به «مسرور بارزانی» برای گسترش همکاری‌ها و هماهنگی‌های امنیتی با اربیل ابراز تمایل شدید کرد.

العالم - عراق

دفتر «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای از دریافت پیامی از سوی «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس خبر داد.

به نوشته وبگاه ارث نیوز، طبق این بیانیه، نخست‌وزیر انگلیس در پیام خود آورده است: «انگلستان به روابط گرم خود با اقلیم کردستان ادامه می‌دهد و این باعث خوشحالی من است که روابط تاریخی ما امروزه بیشتر از هر زمان دیگری است. ما ارزش‌های مشترکی داریم و در بسیاری زمینه‌ها می‌توانیم همکاری کنیم».

ریشی سوناک همچنین افزود: «انگلیس به امنیت و ثبات اقلیم کردستان به عنوان بخشی از عراق یکپارچه کاملا متعهد است و به همکاری با شما در چارچوب ائتلاف‌ جهانی کاملا پایبند هستیم تا داعش را در سوریه و عراق به طور کامل شکست دهیم».

او در پیام خود به بارزانی، تأکید کرد: «خواستار گسترش هماهنگی‌های امنیتی با اقلیم کردستان هستیم و برای آن تلاش می‌کنیم. گسترش روابط میان اقلیم کردستان و انگلیس به خصوص در حوزه تجارت، سرمایه‌گذاری، کشاورزی و فناوری، برای ما اهمیت بالایی دارد».

ریشی سوناک در پاین پیام خود به بارزانی، ابراز امیدواری کرد که دوره نخست وزیری وی، همکاری‌ها میان لندن و اربیل گسترش یابد.

پربیننده ترین خبرها