ماکرون: در روزهای آینده با پوتین گفتگو خواهم کرد

ماکرون: در روزهای آینده با پوتین گفتگو خواهم کرد
چهارشنبه 2 آذر 1401 - 22:50

رئیس جمهور فرانسه گفت، قصد دارد در روزهای آینده با همتای روسیه‌ای خود گفتگویی با محوریت مسائل اوکراین داشته باشد.

العالم - اروپا

«خبرگزاری فرانسه» گزارش داد، «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه گفت، برنامه‌ریزی کرده گفتگویی با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه «در چند روز آینده» داشته باشد.

بر اساس گزارش این خبرگزاری، امانوئل ماکرون گفت: «امیدوار هستم در روزهای آینده مستقیما با پوتین ارتباط برقرار کنم. قصد دارم به طور کلی مسائل مربوط به انرژی هسته‌ای و نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا را بعد از گفتگویی که با رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشتم، مطرح سازم.»

اخیرا رئیس جمهور فرانسه رو به اتهام زنی علیه روسیه بدون یادآوری سابقه طولانی استعمار کشورش در کشورهای آفریقایی آورد و روسیه را متهم به جاه طلبی در قاره آفریقا کرد.

امانوئل ماکرون در حاشیه اجلاس کشورهای فرانسوی‌زبان در تونس در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی گفت، شماری از قدرت‌ها که می‌خواهند نفوذ خود را در آفریقا گسترش دهند، در تلاش هستند به فرانسه ضربه بزنند. ماکرون بدون اشاره به سال‌ها غارت و چپاول مردم قاره آفریقا مدعی شد که رفتار روسیه در قاره‌ آفریقا «غارتگرانه» است.

فرانسه از ابتدای عملیات نظامی ویژه ارتش روسیه در اوکراین در ماه فوریه گذشته، یکی از اصلی‌ترین حامیان کی‌یف با ارسال انواع کمک‌های تسلیحاتی و نظامی و دیگر کمک‌ها به شمار آمده است.

چند روز قبل همچنین «سباستین لوکورنو»، وزیر دفاع فرانسه ادعا کرد، این کشور به همراه متحدانش گزینه‌ها برای دستیابی به یک راه حل سیاسی برای جنگ در اوکراین را جستجو می‌کند. لوکورنو در مصاحبه با یک مجله فرانسوی بیان داشت: «ما به همراه متحدانمان، راه‌حل‌های سیاسی احتمالی برای پایان دادن به جنگ در اوکراین را در نظر داریم.» وزیر دفاع فرانسه اضافه کرد، هیچ جنگی بدون یک راه‌حل دیپلماتیک و سیاسی پایان نمی‌یابد.

این وزیر دولت فرانسه با این حال در راستای جانبدای از کی‌یف گفت، تنها اوکراین باید بگوید چه شرایط و زمانبندی برای مذاکرات قابل قبول است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها