نشست شورای امنیت درباره اوکراین/ روسیه: کی‌یف مسئول تلفات غیرنظامی است

نشست شورای امنیت درباره اوکراین/ روسیه: کی‌یف مسئول تلفات غیرنظامی است
پنج‌شنبه 3 آذر 1401 - 04:52

نماینده روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل با بیان اینکه فقط زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهند، گفت در جریان این عملیات با کشورهای ناتو روبه‌رو هستند.

العالم - اروپا

شورای امنیت سازمان ملل متحد بامداد پنجشنبه نشستی را برای بررسی وضعیت جنگ اوکراین با حضور ویدئوکنفرانسی «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور این کشور برگزار کرد.

در ابتدای این نشست، دستیار دبیرکل سازمان ملل گفت: «جهان نمی‌تواند یک بحران اتمی جدید را تحمل کند و باید به هر طریقی از آن اجتناب کرد. ما ادامه بمباران اوکراین توسط روسیه را که منجر به قطع برق در پایتخت شد، محکوم می‌کنیم».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، زلنسکی نیز در این نشست به تکرار عجز و لابه‌های خود از غرب برای اقدام علیه روسیه پرداخت و مدعی شد: «یک کشور تروریست نمی‌تواند در رای‌گیری شورای امنیت شرکت کند. روسیه مدارس، بیمارستان‌ها، ساختمان‌های مسکونی و نیروگاه‌های اوکراین را بمباران می‌کند».

رئیس جمهور اوکراین که با سودای پیوستن به ناتو نزدیک به ۲۰ درصد از خاک کشورش را از دست داده، گفت: «شورای امنیت باید تروریسم اعمال شده توسط روسیه علیه مردم و سرزمین ما را محکوم کند. فرمول اوکراین برای صلح باید پذیرفته شود زیرا روسیه در حال اعمال تروریسم علیه ما و حقوق کشورهای همسایه است».

در ادامه این نشست، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل به سخنرانی پرداخت: «اتحادیه اروپا با آموزش سربازان اوکراینی سیاست خصمانه‌ای را در پیش گرفته است. در طول عملیات نظامی در اوکراین، ما با کشورهای ناتو روبه‌رو هستیم».

طبق این گزارش، نبنزیا تاکید کرد: «ما زیرساخت های خاص اوکراین را که برای مقاصد نظامی استفاده می‌شود، در پاسخ به ارسال تسلیحات توسط غرب به آنها هدف قرار می دهیم. اما اوکراین در حال انجام حملات علیه زیرساخت‌های خود است و سعی دارد ما را به این موضوع متهم کند. تلفات غیرنظامیان در اوکراین هم در نتیجه اقداماتی است که رژیم کی‌یف انجام می‌دهد».

پیش از این نیز «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت هیچ شک و تردیدی در موفقیت عملیات نظامی این کشور در منطقه دونباس و جنگ با اوکراین وجود ندارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها