دستگاه قضایی آمریکا به دنبال شهادت مایک پنس علیه ترامپ در ماجرای حمله به کنگره

دستگاه قضایی آمریکا به دنبال شهادت مایک پنس علیه ترامپ در ماجرای حمله به کنگره
پنج‌شنبه 3 آذر 1401 - 10:04

وزارت دادگستری آمریکا بدنبال گرفتن شهادت "مایک پنس" معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا در قضیه حمله هواداران سفید پوست آمریکایی دونالد ترامپ به کنگره در واقعه روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ می باشد.

العالم ـ آمریکا

تارنمای شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر، به نقل از افراد مطلع نوشت، دادستان های وزارت دادگستری با نمایندگان مایک پنس، معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا تماس داشته اند تا شهادت وی را در تحقیقات جنایی درباره تلاش های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا و هوادارانش که با هدف ممانعت از انتقال قدرت پس از انتخابات ۲۰۲۰ رخ داد، را بدست آورند.

این گزارش می افزاید: برخی از شواهد حاکی است که نمایندگان و تیم مایک پنس نیز نشان داده اند که معاون سابق رئیس جمهوری آماده گفت و گو درباره توافق احتمالی با وزارت دادگستری برای ارائه برخی شهادت ها در این زمینه (و برعلیه ترامپ) است.

سی ان ان گزارش داد: این خبر را که نخستین بار نیویورک تایمز منتشر کرد، وزارت دادگستری آمریکا و همچنین نمایندگان مایک پنس از دادن هرگونه توضیحی در این زمینه به این شبکه خبری امتناع ورزیده اند.

در همین حال رسانه های آمریکایی از احتمال دادن شهادت مایک پنس علیه رئیس سابق خود خبر می دهند و این در حالی است که ترامپ طی روزهای اخیر رسما حضور خود در کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را اعلام کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها