ده ها کشته و زخمی در تازه ترین حملات ترکیه به خاک سوریه

پنج‌شنبه 3 آذر 1401 - 19:14

نیروهای ترکیه و گروه های وابسته به آن با حملات خود به نوار مرزی سوریه، ده ها نفر از اعضای گروه مسلح کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» را کشتند و یا زخمی کردند.

العالم - سوریه

بنابر گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه، نیروهای ترکیه و گروه های وابسته به آن برای پنجمین روز متوالی به تشدید حملات خود در نوار مرزی سوریه علیه نیروهای گروه مسلح کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که تحت حمایت آمریکا هستند، مبادرت کردند.

بنابر این گزارش در این حملات ده ها نفر از نیروهای دموکراتیک سوریه جان باخته و یا زخمی شدند. گفته می شود که حملات ترکیه همچنین منجر به کشته شدند چند تن از نظامیان ارتش سوریه شده است.

بمباران خاک سوریه توسط ترکیه این بار با روش متفاوتی صورت می گیرد و تنها محدود به شلیک گلوله های توپ نیست، بلکه استفاده از پهباد و جنگنده را نیز شامل می شود.

این حملات پس از آن صورت می گیرد که آنکارا گروه مسلح موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» را به دست داشتن در بمب گذاری اخیر استانبول متهم کرد؛ ناظران این اتهام را دستاویز و بهانه ای برای آنکارا جهت ورود به خاک سوریه و ضربه زدن به زیرساخت های آن می دانند.

حملات ترکیه این بار بیش از پیش در حال گسترش است و به حومه شهرک های مرزی درباسيه و عامودا متوقف نشده، بلکه به شهر قامشلی و حومه آن، روستاهای امن تل تمر، مالکیه و جوادیه نیز گسترش یافت و تاسیسات تولید برق در آنجا را از مدار خارج کرد تا منطقه را در یک بحران پیوسته نگه دارد.

مردم در این منطقه از سوریه در نتیجه حملات ترکیه از بحران های قطعی آب و برق گرفته تا دست و پنجه نرم کردن با مشکلات فراوان در تمام جنبه های زندگی مواجه هستند؛ حال این سؤال مطرح است که جامعه جهانی کجاست که این جنگ انسانی را متوقف نماید و مانع جنگ نظامی در این منطقه شود؟

پربیننده ترین خبرها