واکنش توییتری امیرعبداللهیان به اقدام ضد ایرانی آلمان

واکنش توییتری امیرعبداللهیان به اقدام ضد ایرانی آلمان
پنج‌شنبه 3 آذر 1401 - 21:05

وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار توییتی به اقداغم ضد ایرانی آلمان در سازمان ملل واکنش نشان داد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص استفاده ریاکارانه آلمان و دیگر فرصت طلبان از ساز و کارهای "حقوق بشر" با انتشار رشته توییت نوشت:

۱- رژیم برلین، به‌عنوان تامین‌کننده اصلی سلاح شیمایی صدام بر علیه مردم ایران و دیگر فرصت طلبان ، سالهاست با تحریم‌های ناعادلانه و غیرانسانی خود، نقض گسترده حقوق بشر را انجام داده‌اند.

‏۲- اکنون آنها ریاکارانه از سازوکارهای "حقوق بشر" سوء استفاده می کنند تا بیشتر از قبل اقدامات ضدحقوق بشری را علیه مردم ما انجام دهند، و همه اینها به نام "همبستگی" دروغین با ایرانیان.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد بعد از ظهر امروز (به وقت تهران) قطعنامه ضدایرانی درباره آنچه «وضعیت حقوق بشر در ایران» خوانده شده را به تصویب رساند.

در همین ارتباط نماینده ایران در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل با انتقاد از آلمان تاکید کرد که برلین با انگیزه سیاسی درخواست برگزاری این نشست را ارائه کرده است.

«خدیجه کریمی» مدیرکل امور بین‌الملل معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در نشست ویژه شورای حقوق بشر گفت: ادعاها و دلسوزی‌های آلمان که تامین کننده سلاح‌های شیمیایی برای رژیم صدام جهت استفاده علیه مردم ایران بوده و موجب شهادت و مجروحیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر ایرانی شده، غیرواقعی و ریاکارانه است.

پربیننده ترین خبرها