آیا "بشار اسد" پیشنهاد ترکیه را رد کرده است؟

آیا
جمعه 4 آذر 1401 - 09:39

خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا به نقل از یک سیاستمدار لبنانی مرتبط با  مقامات سوریه گزارش داد که بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه اخیرا پیشنهاد رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ‌ای خود مبنی بر برگزاری دیدار بین مقامات دو کشور در دمشق را رد کرد.

العالم – سوریه

به گزارش العالم، پایگاه خبری «دووار» ترکیه اعلام کرد که اردوغان در پیامی که ایران آن را منتقل کرد از اسد خواست تا برای بازگرداندن ارتش سوریه به مناطق تحت کنترل کردها به طور مشترک تلاش کنند و اقداماتی برای جلوگیری از استفاده جنگجویان کرد از نفت و گاز سوریه و بازگرداندن آوارگان سوری به سوریه انجام دهند.

اردوغان آمادگی خود را برای اعزام مقامات ترکیه به دمشق اعلام کرد اما اسد ضمن رد پیشنهاد ترکیه، پیشنهاد مذاکره بین مقامات دو کشور در کشور ثالث را ارائه داد.

در این میان یک مقام ارشد ترکیه ادعای میانجیگری ایران را رد و فاش کرد که روسیه ترکیه را وادار به امتیاز دهی کرد اما هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.

اردوغان پنجشنبه در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه اینترنتی دووار درباره امکان دیدارش با اسد گفت: ممکن است با اسد دیداری انجام شود، در سیاست دشمنی ابدی وجود ندارد و نهایتا ما اقدامات خود را در این زمینه انجام خواهیم داد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها