جده در حال غرق شدن، بن سلمان به دنبال افتتاح رقاص خانه جدید!

جمعه 4 آذر 1401 - 11:02

فریادهای سعودی ها همچنان در شبکه های اجتماعی بلند است و از مقامات و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، ، به خاطر سیل ویرانگر شهر جده  انتقاد می کنند.

العالم - داغهای مجازی

سعودی‌ها به هشتگ «جده در حال غرق شدن» در شبکه‌های اجتماعی، همزمان با به راه افتادن سیل‌ در مناطق گسترده ای از عربستان ، مانند فاجعه سال 2009 واکنش نشان دادند.

خالد، پسر سعد الجبری، مشاور امنیتی پیشین سعودی، در توییتی از مقامات انتقاد کرد و نوشت: «اخبار ویرانگری از جده شنیده می شود... 2 نفر بر اثر سیلاب در شهر جان باختند... در حالی که میلیاردها برای پروژه‌های تخیلی حیوانات (اشاره به پروژه نیوم که چندی پیش توسط محمد بن سلمان اعلام شد ) هزینه می شود ، وی بر شکست مقامات در رفع مشکلات زیرساختی دائمی تاکید کرد.

غانم الدوسری، فعال سعودی در توئیتی نوشت جده در فساد محمد بن سلمان غرق شده است و این نشان می دهد که تنها محله های سعودی ها در سیل غرق شد و هیچ یک از کاخ های آل سعود آسیب ندیده است "

سعید بن ناصر الغامدی با کنایه به سیاست های ولیعهد سعودی در جده گفت: اصلاح چیزی که سالها تهدید شده مهم نیست، بلکه مهم تخریب محله ها و رقاص خانه کردن آن است. صرف میلیاردها برای گلف و اوکراین و خرید باشگاه و قایق بادبانی!خداوند متعال فرمود: (و پول خود را به احمقان ندهید)

ترکی الشلهوب در توییتی پرسید: آیا اسراف در تفریح، برگزاری مهمانی ها و مسابقات کشتی آزاد مهمتر از جان شهروندان است؟ کی این مشکل را که به معنای واقعی کلمه شهروند را نابود می کند حل می کنند؟

سیلاب‌های ناشی از بارندگی‌های شدید و استثنایی اخیر معابر و خیابان‌های شهر جده را زیر آب برده و ده‌ها خودرو را با خود برده و خسارات زیادی به خانه‌های بسیاری در استان غربی عربستان وارد کرده و جان حداقل دو نفر را گرفته است.

تصاویر ویدئویی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، وقوع سیلاب‌ها پس از بارندگی شدید در محله‌های مسکونی مانند محله النزهه و محله الزهرا و حجم عظیمی از تخریب‌ها را نشان می‌دهد که تعداد زیادی از خودروها را یا زیرا آب برده و برخی را با خود برده است.

فریادهای شهروندان نیز درشبکه های اجتماعی بلند شد و از مسئولان انتقاد کردند و از تیم های اورژانس محلی خواستند تا برای نجات افرادی که ساعت ها در داخل خودروهایشان گیر کرده بودند، تلاش کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها