فعال شدن پدافند هوایی روسیه در شبه جزیره کریمه

فعال شدن پدافند هوایی روسیه در شبه جزیره کریمه
جمعه 4 آذر 1401 - 12:21

مقامات محلی در شبه جزیره کریمه از فعال شدن پدافند دفاع هوایی ارتش روسیه در شمال این جزیره خبر دادند اما علت آن را اعلام نکردند.

العالم - اروپا

یک مقام محلی در شبه جزیره کریمه از فعلا شدن پدافند دفاع هوایی روسیه در شمال این جزیره در روز جمعه خبر داد.

«واسیلی تلیزچنکو» شهردار شهر آرنیانسک روز جمعه در کانال تلگرامی خود نوشت، «لطفا آرامش خود را حفظ کنید، پدافند هوایی فعال شده است.»

وی در توضیح این مساله خطاب به مردم محلی نوشت، پدافند دفاع هوایی در خارج از شهر فعال شده، اگر صدای انفجاری شنیدید به دلیل این مساله است. من با همه سازمانها صحبت کردم و همه چیز خوب است.

وی همچنین تاکید کرد که هیچ کس شهر را تخلیه نخواهد کرد.

شهردا آرنیانسک نگفته که علت فعال شدن سامانه‌های دفاع هوایی چه بوده است. اما در روز سه شنبه نیز پدافند هوایی کریمه فعال شده و طبق گفته مقامات روس دو پهپاد مهاجم سرنگون شده بود.

پیش از این برخی کانالهای تلگرامی اوکراینی اخباری مبنی بر تخلیه شهر آرنیاسنک منتشر کرده بودند که «اولگ کریوچکوف» مشاور رئیس این شبه جزیره آن را دروغ و شایعه خوانده بود.

وی تاکید کرد، خبر مربوط به تخلیه شهر توسط مردم کاملا دروغ و توسط مقامات اوکراینی منتشر شده است. در حال حاضر تمام اقدامات و تدابیر برای تضمین امنیت شبه جزیره کریمه در حال انجام است.

شبه جزیره کریمه که در سال 2014 طی برگزاری یک همه پرسی به خاک روسیه ملحق شده طی چند ماه اخیر شاهد حملات پراکنده‌ای از سوی اوکراین بوده است. آخرین آن مربوط به انفجار و تخریب بخشی از پل کریمه در تنگه کرچ بود که در روز 20 مهر ماه گذشته صورت گرفت.

سرویس‌ امنیتی روسیه تصریح کرد که اداره اطلاعات وزارت دفاع اوکراین پشت حمله تروریستی اخیر پل کریمه بوده است و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه آن را یک اقدام تروریستی خواند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها