قسد: 12 نظامی ترکیه را کشتیم

قسد: 12 نظامی ترکیه را کشتیم
جمعه 4 آذر 1401 - 14:04

مرکز اطلاع‌رسانی شبه‌نظامیان کُرد سوریه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (اس دی اف) اعلام کرد که این شبه‌نظامیان 12 نظامی ترکیه‌ای را کشته‌اند.

العالم - سوریه

شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (اس دی اف)، امروز (جمعه)، در بیانیه‌ای از کشته شدن بیش از ده نظامی ترکیه‌ای خبر دادند.

بنابر گزارش پایگاه کُردی «هاوار»، مرکز اطلاع‌رسانی این شبه‌نظامیان در بیانیه یادشده اعلام کرد: «۱۲ تن از سربازان اشغالگر ترکیه و هشت نفر از مزدوران آن‌ها در عملیات واکنش مشروع نیروهایمان به حملات این اشغالگران کشته شدند».

در ادامه این بیانیه آمده است:‌ «نیروهای ما همچنین در پنج روز گذشته چهار اقدام ارتش اشغالگر و مزدوران آن‌ها برای نفوذ را ناکام گذاشتند. نیروهای ما با آن‌ها درگیر شدند و تمامی اقدامات آن‌ها را ناکام گذاشتند». مقامات ترکیه هنوز به این بیانیه واکنشی نشان نداده‌اند.

وزارت دفاع ترکیه در واکنش به انفجار تروریستی در استانبول پیشتر اعلام کرده بود که از روز یکشنبه جنگنده‌های این کشور، علیه گروهک تروریستی «پ.ک.ک» و جناح‌های داخلی طرفدار آن در شمال سوریه و عراق عملیات انجام داده است.

در روز سیزدهم ماه جاری (نوامبر) در استانبول انفجاری تروریستی رخ داد که در پی آن، شش نفر شهروند ترکیه کشته شدند؛ انفجاری که آنکارا، «پ‌ک‌ک» را به دست داشتن در آن متهم کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در خصوص عملیات نظامیان این کشور در سوریه گفته بود که عملیات زمینی در شمال سوریه را در مناسب‌ترین زمان آغاز می‌کنند و مدعی شده بود که اقدامات این کشور تمامیت ارضی و امنیت سوریه و عراق را تضمین می‌کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها