هیأت آمریکایی با نخست‌وزیر عراق دیدار کرد

هیأت آمریکایی با نخست‌وزیر عراق دیدار کرد
جمعه 4 آذر 1401 - 17:12

هیأتی از آمریکا به همراه سفیر واشنگتن در بغداد با نخست‌وزیر عراق در زمینه‌های مختلفی از جمله توافق چارچوب راهبردی گفت‌وگو کرد.

العالم - آمریکا

شماری از اعضای کنگره آمریکا به ریاست سناتور «مارک تاکانو» و با حضور «آلینا رومانسکی» سفیر واشنگتن در عراق، امروز (جمعه)، در بغداد با «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، مارک تاکانو که ریاست کمیته امور کهنه‌سربازان آمریکایی را در کنگره برعهده دارد، در این دیدار، انتخاب محمد شیاع السودانی به عنوان نخست‌وزیر عراق را تبریک گفته است.

طبق این گزارش، «در این دیدار دو طرف به روابط دوجانبه عراق و ایالات متحده، روند جنگ با تروریسم، عملکرد نیروهای عراقی در تعقیب عناصر تروریستی باقیمانده از داعش پرداخته‌اند و همچنین تقویت روابط و شراکت [دو کشور] در زمینه‌های مختلف طبق توافق چارچوب راهبردی به‌ویژه در زمینه همکاری برای مقابله با تغییرات آب‌وهوایی و تلاش برای جلوگیری از کمبود آب را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند».

نخست‌وزیر عراق در این دیدار به «اهمیت روابط با آمریکا و تلاش عراق برای تأکید بر روابطی متوازن با کشورهای اطراف و جهان در راستای حفظ حاکمیت ملی عراق و حمایت از ثبات منطقه و جهان» اشاره کرده است.

محمد شیاع السودانی، اوایل ماه گذشته، به عنوان مأمور تشکیل کابینه عراق انتخاب شد و توانست رأی اعتماد پارلمان عراق را کسب کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها