دلیل شکست پارلمان لبنان در انتخاب رئیس‌جمهور جدید

دلیل شکست پارلمان لبنان در انتخاب رئیس‌جمهور جدید
جمعه 4 آذر 1401 - 22:51

یک روزنامه‌نگار لبنانی ابراز عقیده کرد که با نگاهی به روند برگزاری ۷ دوره نشست پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید، چنین استنباط می‌شود که پارلمان تاکنون نیت واقعی برای چنین امری نداشته است.

العالم- لبنان

"رضوان عقیل" روزنامه‌نگار لبنانی در گفت‌وگو با تلویزیون العالم تصریح کرد: انتظار می‌رود نشست روز پنجشنبه آینده به حد نصاب نرسد؛ زیرا گروهی از نمایندگان می‌گویند تا زمانی‌که هیچ‌یک از نامزدها به حد نصاب قانونی نرسد؛ تشکیل چنین جلساتی بی‌فایده است

عقیل تأکید کرد: این بن‌بست در انتخاب رئیس‌جمهور جدید، در نتیجه رقابت‌ها و اختلافات سیاسی پیش‌بینی می‌شود، زیرا توازن منفی و غیرسازنده‌ای بین فراکسیون‌های پارلمان وجود دارد و در درون هر گروهی مجموعه‌ای از مشکلات وجود دارد که بر انتخاب رئیس‌جمهور تأثیر می‌گذارد.

روز گذشته نیز تلاش پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور با دست نیافتن هیچ یک از نامزدها به حد نصاب لازم شکست خورد.

در پی این ناکامی، رئیس مجلس لبنان روز پنج‌شنبه آینده را موعد جدید برگزاری جلسه رأی‌گیری برای انتخاب رئیس جمهور جدید تعیین کرد.

بر اساس قانون اساسی لبنان، رئیس‌جمهوری باید در دور اول رأی‌گیری دو سوم آرا و در غیر این‌صورت، بیش از نیمی از آرا را به دست آورد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها