گزارش العالم از ادامه تجاوزات ترکیه علیه سوریه/ آنکارا آماده عملیات زمینی می شود

گزارش العالم از ادامه تجاوزات ترکیه علیه سوریه/ آنکارا آماده عملیات زمینی می شود
شنبه 5 آذر 1401 - 20:35

ترکیه روز شنبه نیز به تجاوزات خود به روستاها و شهرک های واقع در اطراف مناطق استقرار سازمان های تروریستی طرفدار خود در خاک سوریه ادامه داد و شماری از روستاها را در حومه الحسکه و الرقه با آتش توپخانه هدف گرفت.

العالم _ سوریه

به گزارش خبرنگار العالم، منابع محلی اعلام کردند نیروهای اشغالگر ترکیه و مزدوران وابسته به آنان امروز دو روستای الزهيريه و خراب رشک را در حومه المالكيه در شمال شهر الحسکه زیر آتش توپخانه قرار دادند. در این میان یکی از گلوله های توپ به اطراف گذرگاه سيمالكا اصابت کرد که به آسیب رسیدن به برخی خانه ها و دارایی شهروندان سوری انجامید.

نظامیان ترک و مزدوران وابسته به آنان روستای الهوشان در اطراف تل أبيض در شمال الرقه و نیز اطراف جاده بین المللی ام فور را گلوله باران کردند که خسارت مادی بر جای گذاشت.

با شدت یافتن تجاوزات نیروهای ترکیه و گروه های تروریستی وابسته به آنها در روزهای گذشته به اطراف حلب، الرقه و الحسكه شماری از غیرنظامیان سوریه کشته و زخمی شده اند.

این در حالی است که رسانه های ترکیه اعلام کردند عملیات زمینی که آنکارا در پی اجرای آن در سوریه است، به زودی آغاز خواهد شد.

در همین حال رجب طيب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد کشورش تصمیم دارد مرزهای خود را به طور کامل ایمن سازی کند.

وی افزود کمربند امنیتی که ترکیه در حال احداث آن خارج از مرزهای این کشور است، به گفته وی، از حقوق میلیون ها ترک دفاع می کند. اردوغان مناطق تل رفعت، منبج و عين العرب در عمق 30 کیلومتری خاک سوریه را برای تکمیل کمربند امنیتی مشخص کرد.

رسانه های ترکیه همچنین اعلام کردند خلوصي آكار وزیر دفاع ترکیه در نشست حزب حاکم اعلام کرده است که عملیات نظامی در شمال سوریه با اینکه از حمایت مطلوب روسیه و آمریکا برخوردار نبوده، موفقیت آمیز بوده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها