جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛

آمریکایی‌ها «پرچم ایران» را به ناچار اصلاح کردند

آمریکایی‌ها «پرچم ایران» را به ناچار اصلاح کردند
يکشنبه 6 آذر 1401 - 17:37

اقدام اهانت آمیز آمریکایی ها علیه پرچم جمهوری اسلامی ایران و انتشار آن بدون آرم الله، در آستانه بازی در برابر تیم ملی فوتبال کشورمان اعتراض ها و واکنش های متعددی را به دنبال داشت.

العالم ـ آمریکا

به دنبال اقدام خلاف عرف و قوانین بین المللی و رفتار زشت آمریکایی ها علیه پرچم کشورمان فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده بود که از این تیم به کمیته اخلاق فیفا شکایت می کند.

حالا پس از واکنش ایران و اعتراضات صورت گرفته از سوی کاربران، صفحه رسمی تیم ملی آمریکا که در اقدامی شیطنت‌آمیز پرچم جعلی از ایران منتشر کرده بود، مجبور به اصلاح آن شد.

پیش از این، صفی الله فغانپور مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال، در واکنش به اهانت آمریکایی ها به پرچم جمهوری اسلامی ایران و انتشار آن بدون آرم الله، گفته بود: در عرف بین المللی احترام به پرچم یک کشور یک الگو است و همه کشورها باید آن را رعایت کنند به همین دلیل اقدامی که در خصوص پرچم ایران صورت گرفته خلاف مقررات بین المللی و اخلاق است و قطعا فدراسیون فوتبال این موضوع را از طریق کمیته اخلاق فیفا پیگیری خواهد کرد و آمریکایی ها باید پاسخگو باشند.

وی گفته بود قطعا آمریکایی ها می خواهند با این اقدام در آستانه بازی مهم با تیم ملی کشورمان، تیم ما را تحت تاثیر قرار دهند که تیم حقوقی در زمان مناسب از آمریکا شکایت خواهد کرد.

سومین بازی تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روز سه‌شنبه ۸ آذرساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه الثمامه مقابل آمریکا انجام می‌شود.

پربیننده ترین خبرها