دشمنی بی شرمانه غرب با ایران به فوتبال رسید 

دشمنی بی شرمانه غرب با ایران به فوتبال رسید 
يکشنبه 6 آذر 1401 - 21:12

آمریکا و غرب سال‌ها بر آتش دشمنی با جمهوری اسلامی دمیدند از تحریم‌های همه‌جانبه تا جنگ دیپلماتیک و امروز این دشمنی بی‌شرمانه به ورزش کشیده شده است.

العالمداغهای مجازی

حساب کاربری تیم ملی فوتبال آمریکا در آستانه دیدار سه‌شنبه شب برابر ایران در جام جهانی 2022 قطر، در اقدامی جنجالی به حذف کلمه «الله» از پرچم تیم ایران کرده است.

ایران نیز به سرعت واکنش نشان داد و فدراسیون فوتبال ایران امروز در اعتراض به حذف کلمه «الله» از روی پرچم ایران توسط فدراسیون آمریکا شکایتی را به فدراسیون بین‌المللی ارائه داد و از فدراسیون بین‌المللی خواست به فدراسیون آمریکا هشدار دهد و اقدامات جدی در برابر آن اتخاذ کند.

از سوی دیگر،کلینزمن پس از پیروزی 2 بر صفر تیم ایران مقابل ولز گفته بود که کی‌روش واقعا با تیم ملی و فرهنگ ایران سازگار است. او در آمریکای جنوبی با کلمبیا ناکام بود و نتوانست با مصر به جام جهانی برسد و در آستانه این مسابقات به ایران رفت، جایی که مدت‌های زیادی کار کرده بود. آنها در بازی با ولز مدام روی داوران خط و داور چهارم کار کردند و بر قضاوت آنها تأثیر گذاشتند. این فرهنگ آنها شما را از بازی خودتان خارج می‌کند.

سرمربی تیم ملی ایران هم در واکنش به این اظهارات گفت: این اظهارات در مورد فرهنگ ایران، تیم ملی و بازیکنان من مایه ننگ برای فوتبال است. هیچ کس نمی‌تواند اتحاد ما را خدشه‌دار کند. دوست داریم تو را به عنوان میهمان به کمپ تیم ملی دعوت کنیم تا با بازیکنان ایران آشنا شوی.

پیش از این کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران با خبرنگار حاضر در نشست خبری پیش از دیدار مقابل ولز در چارچوب رقابت های گروه دوم جام جهانی 2022 قطر درگیری لفظی پیدا کرد.

خبرنگار بی‌بی‌سی از مهدی طارمی در مورد آنچه «اعتراضات» در کشورش نامیده می‌شود پرسید که طارمی از پاسخ دادن خودداری کرد.

اما سرمربی ایران پس از پایان نشست خبری در دفاع از بازیکن خود از این خبرنگار پرسید: «حالا از شما یک چیز می‌پرسم: چرا از سایر مربیان درباره فرهنگ‌های دیگر سؤال نمی‌کنید؟ "

او توضیح داد: "چرا از (گرت) ساوتگیت (مربی انگلیس) نمی‌پرسید: نظر شما درباره موضع گیری انگلیس و آمریکا زمانی که افغانستان را ترک کردند و زنان را رها کردند، چیست؟

کی روش پیش از این قبل از بازی اول مقابل انگلیس به دلیل سوالی مشابه با یک خبرنگار درگیر شده بود.

کی روش به وی گفت: برای پاسخ به این سوال چقدر به من پول می‌دهی؟

پربیننده ترین خبرها