اختصاصی العالم | دیدار هیات روس با فرماندهان کردهای سوریه در بحبوحه حمله زمینی ترکیه/ کردهای سوریه عقب نشینی از نوار مرزی را نپذیرفتند

اختصاصی العالم | دیدار هیات روس با فرماندهان کردهای سوریه در بحبوحه حمله زمینی ترکیه/ کردهای سوریه عقب نشینی از نوار مرزی را نپذیرفتند
يکشنبه 6 آذر 1401 - 21:45

خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه گزارش داد که در بحبوحه آغاز احتمالی حمله زمینی ارتش ترکیه به شمال سوریه، الکساندر چایگو فرمانده نیروهای روسیه در سوریه ( پایگاه حمیمیم در لاذقیه) وارد فرودگاه قامشلی در شمال شرق سوریه شد و از آنجا برای دیدار با رهبران قسد راهی حسکه شد.

العالم – سوریه

براساس این گزارش، هیات روس در این دیدار به قسد پیشنهاد کرد که در ازای انجام نشدن عملیات نظامی ترکیه علیه مواضع آنها، از نوار مرزی به طور کامل عقب نشینی کنند تا نیروهای ارتش سوریه جایگزین جنگجویان این گروه شوند.

گفته می شود که قسد این پیشنهاد را نپذیرفته است.

درهمین حال منابع رسانه ای گزارش دادند، الکساندر چایگو فرمانده نیروهای روسیه در سوریه در سفر به الحسکه با "مظلوم عبدی" فرمانده نیروهای دمکراتیک کرد سوری موسوم به "قسد" دیدار و گفت وگو کرد.

به گفته منابع محلی، در این دیدار درخصوص تهدیدات ترکیه در حمله زمینی و راه‌های اتخاد اقداماتی که مانع از این عملیات شود، بحث و گفت وگو شده است.

این منابع اعلام کردند که چایکو پیشنهاد استقرار ارتش سوریه در امتداد خط مرزی و عمق ۳۰ کیلومتری را مطرح کرده است.

این پیشنهاد چند روز پس از آن صورت گرفته که عبدی گفته بود دروازه قسد به روی نیروهای دولت مرکزی در دمشق باز است و از آنها درخواست کمک کرده بود.

«مظلوم عبدی» فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه در گفت‌وگو با رسانه‌های محلی با بیان اینکه ترکیه در حال آماده شدن برای حمله به کوبانی (عین العرب)، منبج و تل رفعت است، خاطرنشان کرده بود که «حفاظت از منطقه یکی از وظایف ارتش سوریه است و ما آماده هماهنگی با ارتش برای مقابله با حملات ترکیه هستیم که نشان می دهد دشمنی اردوغان با کوبانی به جنگ (کردها) با داعش برمی گردد و نیروهای قسد و ساکنان کوبانی آماده پاسخگویی به حملات ترکیه هستند».

پربیننده ترین خبرها