جده در سیل غرق شد و آل سعود در فساد!

 جده در سیل غرق شد و آل سعود در فساد!
دوشنبه 7 آذر 1401 - 12:30

سیل بی امان و ویرانگر جده باعث شده است که شهروندان سعودی، مقامات این کشور را همچنان آماج فریادهای خشم و انتقادات تند و تیز خود قرار دهند.

العالم - عربستان

کاربری به نام "فهد الغفیلی"، در توییتی نوشت: "در سال 2022، 106 میلیون دلار برای بازسازی و نوسازی شبکه آب و فاضلاب در اختیار شهرداری جده قرار گرفت اما نتیجه چه شد؟! این شهر با اولین باران غرق شد و علت آن، فسادی است که سرتاپای مقامات عالی رتبه کشور را در برگرفته است".

الغفیلی در توییت دیگری نوشت: "آیا این ملت مستحق آن نیستند که بن سلمان به خاطر سهل انگاری و بی توجهی نسبت به آنچه که در جده می گذرد عذرخواهی کند و قول بدهد که عناصر فاسد را محاکمه خواهد کرد.؟! اما.. چطور چنین چیزی ممکن است در حالی که خودش بزرگترین فاسد است"؟!

در باران سیل آسای جده چندین نفر کشته شدند و خسارت های سنگینی به این شهر وارد شد. سیل خودروهای بسیاری را با خود برد و چندین جاده خیابان اصلی را تخریب کرد. همچنین ساختمان های دولتی و منازل شهروندان دچار آب گرفتگی شدند و دولت در کنترل همه این حوادث به طور کامل ناتوان و زمین گیر بود.

تصاویری که از حوادث ناشی از این سیل در شبکه های اجتماعی منتشر شده اند نشان می دهند که بارش باران سنگین باعث جاری شدن سیل در چندین محله شهر از جمله حی النزهه و حی الزهرا شده و خسارت های سنگینی به اموال و دارایی های شهروندان وارد آورده است.

در این میان شهروندان از طریق شبکه های اجتماعی، مقامات را به باد انتقاد گرفته و خواستار مداخله تیم های امداد فوری برای نجات کسانی شده اند که ساعتهای متوالی در خودروی خود گیر افتاده اند.

پربیننده ترین خبرها