گزارش خبرنگار العالم از خسارات حملات ترکیه به تاسیسات نفت و گاز در الحسکه

گزارش خبرنگار العالم از خسارات حملات ترکیه به تاسیسات نفت و گاز در الحسکه
دوشنبه 7 آذر 1401 - 16:00

خبرنگار العالم در سوریه، از آغاز حملات هوایی ترکیه به روستای “الکوزلیه” در حومه “تل تمر” در حومه الحسکه خبر داد.

العالم- سوریه

حسام زیدان خبرنگار العالم تصریح کرد که حمله جنگنده‌های ترکیه به حومه تل تمر در شرایطی انجام شد که ترکیه از بامداد یکشنبه گذشته مناطق تحت سیطره نیروهای دموکراتیک سوریه( قسد) را در شمال سوریه بمباران می‌کند که در نتیجه آن، خسارات عظیمی به تاسیسات نفت و گاز و انرژی و نیز زیرساخت‌ها در مناطق شمال شرقی سوریه وارد شده و خدمات‌رسانی بیشتر این تاسیسات به حال تعلیق درآمده‌اند.

هواپیماهای مسلحِ بدون سرنشین ترکیه از آغاز عملیات موسوم "المخلب-السيف"( پنجه شمشیر) در داخل سوریه، ده‌ها حمله به میادین نفتی واقع در مناطق "الجوادیه"، "السویدیه" و "عوده" در شرق قامیشلی و نیز چاه‌های نفت در حد فاصل روستاهای "دیرنا قلنکا" و "تل حسناک" و چاه "الشلهومیه" و چاه‌های روستای "معشوقه" در شمال شرق الحسکه صورت دادند و ده‌ها ایستگاه توزیع نفت و سوخت را در اطراف شهرهای "المالکیه" و قامیشلی هدف قرار دادند.

حملات هوایی ترکیه در عصر چهارشنبه گذشته به طور کامل نیروگاه گاز "السویدیه" در حومه شهر "المالکیه" در شمال شرقی الحسکه را از کار انداخت که باعث توقف فعالیت تاسیسات برق السویدیه در حومه الحسکه و قطع شدن جریان برق در اکثر شهرهای واقع در شمال شرقی سوریه شد.

تأسیسات تولید برق السویدیه تقریباً 50 مگاوات در ساعت تولید می‌کند و برق شهر قامشلی و حومه آن و تعدادی شهرک‌های واقع در حومه شمال شرقی استان الحسکه را تغذیه می‌کرد.

هواپیماهای جنگی ترکیه همچنین بیمارستان " کرونا" در شهر عین العرب در حومه شمال شرقی حلب و برج‌های شبکه‌های ارتباطی در حومه آن را به طور کامل منهدم کردند و حملات دیگر پهپادهای ترکیه خسارات زیادی به بیمارستان " کووید" در شهر قامشلی در حومه الحسکه و همچنین بر سیلوهای "ضهرالعرب" واقع در حومه منطقه "الدرباسیه" در شمال الحسکه، که حاوی صدها تن ذرت است، خساراتی وارد کرد.

از یکشنبه گذشته بود که فرماندهی ارتش ترکیه از آغاز عملیاتی با عنوان "پنجه شمشیر" سخن گفت و مدعی شد در این دور حملات علاوه بر اینکه مواضع گروه تروریستی پ‌ک‌ک در شمال عراق و سوریه هدف قرار خواهد گرفت، ارتش ترکیه اقدام به عملیات زمینی نیز خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها