گزارش العالم | حاج قاسم در جام جهانی 2022 قطر

دوشنبه 7 آذر 1401 - 19:45

خبرنگار العالم از حاضران در جام جهانی قطر درباره شخصیت شهید سردار قاسم سلیمانی سوال کرد.

العالم ـ ایران

خبرنگار العالم از حاضران در جام جهانی قطر درباره شخصیت شهید سردار قاسم سلیمانی سوال کرد. یکی از هواداران در پاسخ به این سوال گفت: من می دانم که شهید قاسم سلیمانی از حامیان مساله فلسطین بود و از مردم ما در نوار غزه حمایت کرد. او پدر معنوی مقاومت در لبنان و فلسطین است.

دیگری گفت: قطعا شهید قاسم سلیمانی از لبنان و محور مقاومت حمایت گسترده ای کرد.

در کل ایران در این محفل به عنوان کشوری شناخته شده است که تسلیم غرب نمی شود و خواری و ذلت را نمی پذیرد. بدون درنظر گرفتن نتایج مسابقات، جام جهانی بخش کوچکی از دیدگاه ملت های جهان درباره کشورهای دیگر از جمله ایران اسلامی را منعکس می کند.

موضع ورزشی هواداران جام جهانی چندان تفاوتی با موضع سیاسی آنها نداشت. یکی از حاضران در جام جهانی اظهار داشت: من ایران را از لحاط سیاسی یک کشور قوی می بینم زیرا در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستاد.

یکی از شهروندان فلسطینی تاکید کرد: ما اهل فلسطین در طول زندگی خود می دانیم که ایران از مساله فلسطین حمایت می کند. خدا به این کشور اجر نیکو دهد.

یکی دیگر از هواداران جام جهانی در قطر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از جهان اسلام حمایت می کرد تا در برابر حوادث امروز ایستاده و مقاوم باقی بماند.

دیگری گفت: ایران کشوری اسلامی با تاریخ و تمدنی درخشان و ملتی مهربان است.

پس از برد اخیر ایران در برابر ولز، تیم ملی کشورمان برای دیدار مهم و سرنوشت ساز با آمریکا که قرار است فردا سه شنبه شب برگزار شود، آماده می شود.

خبرنگار شبکه العالم در قطر با در این مورد نیز با هواداران جام جهانی گفتگو کرد و نظر آنها را درباره تیم ملی کشورمان و دیدار سرنوشت سازش با تیم ملی آمریکا را جویا شد.

یکی از هواداران جام جهانی قطر گفت: بازی ایران و ولز بسیار زیبا بود و عملکرد بازیکنان ایرانی عالی بود. احتمال می دهم که ایران به مرحله بعد صعود کند.

دیگری گفت: انشاالله تیم ملی ایران پیروز می شود. اما این بازی بسیار سخت و دشوار خواهد بود زیرا دیداری سرنوشت ساز است.

یکی دیگر از هواداران جام جهانی ناکید کرد: من می گویم ایران قطعا پیروز خواهد شد.

دیگری خاطرنشان کرد: قلبا دوست دارم ایران در این بازی پیروز شود. نه بخاطر اینکه شما خبرنگار یک شبکه ایرانی هستید بلکه به این خاطر که من فلسطینی هستم و قطعا تیم ملی ایران را تشویق خواهم کرد.

یکی دیگر از هواداران گفت: من بر این عقیده ام که هر دو تیم در یک سطح هستند. امیدوارم ایران ببرد اما احتمال تساوی می دهم.

پربیننده ترین خبرها