شهادت سه فلسطینی از جمله دو برادر در کرانه‌باختری

شهادت سه فلسطینی از جمله دو برادر در کرانه‌باختری
سه شنبه 8 آذر 1401 - 10:06

دو برادر به نام‌‌های جواد و ظافر عبدالرحمن صبح امروز پس از تیراندازی نیروهای رژیم اشغالگر در روستای کفر عین در شمال رام الله به شهادت رسیدند.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع فلسطینی از شهادت ظافر عبدالرحمن ریماوی 21 ساله بر اثر اصابت گلوله های رژیم اشغالگر صهیونیستی در کفرعین، دقایقی پس از شهادت برادرش خبر دادند.

وزارت بهداشت فلسطین در همین خصوص گزارش داد: پس از شهادت ظافر ریماوی دقایقی پس از شهادت برادرش جواد، تعداد شهدا در این حادثه به سه نفر افزایش یافت.

دیشب درگیری شدیدی میان فلسطینیان و اشغالگران در شهرک «بیت امر» واقع در در شمال الخلیل و برخی نقاط دیگر کرانه باختری رخ داد.

هلال احمر فلسطین بامداد امروز اعلام کرد که این درگیری به زخمی شدن 22 نفر از فلسطینیان منجر شد که وضعیت جسمانی برخی از زخمی‌ها وخیم است.

1فیلمی از وداع جانسوز مادر دو شهید جواد و ظافر الریماوی

دانشگاه بیرزیت رام الله نیز اعلام کرد که هر دو برادر شهید سحرگاه امروز در این دانشگاه تحصیل می کردند.

براساس این گزارش «ظافر الریماوی، دانشجوی دانشکده فنی و مهندسی بود و همچنین برادرش جواد نیز در رشته تجارت و اقتصاد تحصیل می‌کرد.

واکنش گروه‌های مقاومت

حازم قاسم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در سخنانی به شهادت سه جوان فلسطینی در کرانه باختری به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست واکنش نشان داد.

وی در این باره با اشاره توسعه دایره جنایات و تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، افزود: اشغالگران صهیونیست می‌خواهند مبارزات مشروع ملت فلسطین برای بازپس گرفتن سرزمین و بدست آوردن آزادی از دست رفته شأن، را از طریق عملیات قتل و ترور منع کنند، این در حالی است که این خون‌ها قیام ملت فلسطین و انتفاضه آنها را قوی‌تر از پیش خواهد ساخت.

او تاکید کرد: جنایات تروریستی رژیم صهیونیستی با افزایش فعالیت‌های مقاومت و تشدید خیرش ملت فلسطین در پاسخ به این جنایات، همراه خواهد شد.

وزارت خارجه فلسطین نیز در این باره با صدور بیانیه ای ضمن محکوم نمودن اقدام رژیم صهیونیستی در شهادت سه جوان فلسطینی در کرانه باختری، تاکید کرد: ما از دادگاه کیفری بین المللی (دادگاه لاهه) و جامعه بین المللی می‌خواهیم به مسئولیت‌های خود در قبال تشدید جنایات رژیم صهیونیستی عمل کنند.

از سوی دیگر، جریان‌های ملی و اسلامی در شهرهای رام الله و البیره کرانه باختری با صدور بیانیه ای از اعتصاب کامل در این دو شهر کرانه باختری در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن این سه جوان فلسطینی خبر دادند.

پربیننده ترین خبرها