روز جهانی «همبستگی با مردم فلسطین»؛ رنج و امید مردم غزه

سه شنبه 8 آذر 1401 - 15:38

امروز نوار غزه وارد شانزدهمین سال محاصره توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی از سال 2006 می‌شود که رنج و عذاب زیادی را برای مردم به همراه داشته است؛ مردم غزه در روز جهانی «همبستگی با مردم فلسطین» امیدوارند که این محاصره شوم برداشته شود و آنها بدون حملات جدید از سوی اشغالگران زندگی کنند.

العالم - فلسطین‌اشغالی

«اسراء بحیصی» خبرنگار العالم در غزه گزارش داد: فلسطینیان در نوار غزه از سختی شرایط زندگی بسیار رنج می‌برند، زیرا از زمان تجاوز به نوار غزه در سال 2016، هنوز خانه‌ها به همان شکل ویران شده وجود دارند و همچنین نوار غزه از نظر اقتصادی به شدت دچار مشکل است و واقعاً به همه مکانیسم‌های بین‌المللی برای حل این مشکلات نیاز دارد.

وی تصریح کرد: فلسطینی‌ها در روز جهانی «همبستگی با مردم فلسطین» آرزو دارند توجه همه جهان به آرمان آنها، رنج مردم فلسطین و وحشیگری رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه آنها معطوف شود. شهروندان فلسطینی چشم به راه همبستگی بین‌المللی هستند تا بتوانند بدون رنج در سرزمین خود زندگی کنند.

بحیصی اشاره کرد که امروز سه شنبه مصادف با روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین، دو برنامه در مقابل مقر سازمان ملل متحد برگزار می شود:

1) برنامه برای همه جناح های فلسطینی که با تشویق و کنفرانس مطبوعاتی همراه خواهد بود.

2) راهپیمایی توسط جوانان نوار غزه، همراه با دو کنفرانس به زبان های عربی و انگلیسی و نیز تقدیم نامه به دبیر ستاد سازمان ملل متحد در نوار غزه.

پربیننده ترین خبرها