جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ؛

واکنش بایدن به پیروزی تیم ملی آمریکا

واکنش بایدن به پیروزی تیم ملی آمریکا
چهارشنبه 9 آذر 1401 - 08:10

رئیس‌جمهور ایالات متحده به پیروزی آمریکا در دیدار مقابل تیم ملی فوتبال ایران واکنش نشان داد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش وب‌سایت اینسایدر، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از تلاش بازیکنان و مربی تیم فوتبال ایالات متحده برای پیروزی در برابر تیم ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تقدیر کرد.
وی در حین حضور در یک کارخانه فناوری میشیگان لحظاتی پس از پایان بازی آمریکا و ایران بار دیگر به روی صحنه بازگشت تا به حاضران بگوید تیم ایالات متحده ایران را یک بر صفر شکست داده و به عنوان تیم دوم «گروه ب» به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرده است.
رئیس جمهور آمریکا در این خصوص گفت: «آمریکا یک، ایران صفر. بازی تمام شد!»
بایدن اضافه کرد: «این یک بازی بزرگ است، وقتی با مربی و بازیکنان حرف زدم، گفتم شما می‌توانید این کار را انجام دهید. آنها این کار را انجام دادند. خدا شما را دوست دارد.»
تیم ملی فوتبال آمریکا بامداد روز چهارشنبه نهم آذر با پیروزی یک بر صفر مقابل ایران به مرحله حذفی رقابت‌های جام جهانی قطر صعود کرد.
ایالات متحده با این پیروزی پنج امتیازی شد و به همراه انگلستان هفت امتیازی قدم به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی گذاشت و قرار است با تیم ملی فوتبال هلند بازی کند.
پیروزی تیم ایالات متحده در این بازی مهم، سبب شد آمریکا برای نخستین بار در 8 سال اخیر به دور حذفی جام جهانی راه پیدا کند. با این حال، این برد با مصدومیت های متعدد بازیکنان کلیدی آمریکا همراه بود؛ موضوعی که کام هواداران فوتبال را در این کشور تلخ کرده است.

پربیننده ترین خبرها