مقاومت فلسطینیان “صهیونیسم دینی” را به چالش می‌کشد

مقاومت فلسطینیان “صهیونیسم دینی”  را به چالش می‌کشد
چهارشنبه 9 آذر 1401 - 13:49

ناظران مسائل اسرائیل معتقدند که به قدرت رسیدن حزب “صهیونیسم دینی” در تل‌آویو و نقشی که مقاومت فلسطین در مقابله با نقشه‌های رژیم اشغالگر دارد، صفحه جدیدی از منازعه فلسطینیان و اسرائیل را خواهد گشود.

العالم- نظرکده

ناظران مسائل رژیم صهیونیستی تأکید دارند: آنچه امروز اتفاق می‌افتد، امری طبیعی در بحث مقاومت در برابر اشغالگری است، به ویژه اینکه مردم فلسطین هرگز از حقوق خود دست برنداشته‌ا‌ند و به مقاومت و مبارزه برای احیای این حقوق مصمم هستند.

این ناظران خاطرنشان می کنند: در حال حاضر بایستی درباره وضعیت داخلی رژیم صهیونیستی در سایه قدرت گرفتن افراطیون تأمل کرد و به نظر می‌رسد رای‌دهندگان اسرائیلی به دلیل نبودِ جایگزین، مجبور به انتخاب بنیامین نتانیاهو شدند.

به گفته این کارشناسان، نتانیاهو برای بقای خود در قدرت، به افراط‌گرایی صهیونیستی نیاز دارد و این موضوع به شدت خطرناک است؛ چرا که می‌تواند به تشدید جنگ و منازعات داخلی منجر شود.

کارشناسان سیاسی نیز بر این باورند که شهادت دو برادر جوان در بیت ریما نه تنها جهاد اسلامی، حماس و مقامت مردمی را متاثر کرده بلکه ملت فلسطین را نیز اندوهگین کرده است.

این کارشناسان با بیان این که جنایت رژیم اشغالگر در بیت ریما، قلب آدمی را به درد می‌آورد، خاطرنشان می کنند: اشغالگران به زودی تاوان این جنایت را پرداخت خواهند کرد.

آنان تأکید می کنند: رژیم اشغالگر صادر کننده قتل، تروریسم، نسل‌کشی، تبعیض نژادی و نیز تمام جنایاتی است که جهان متمدن امروز آن را نظاره‌گر است.

کارشناسان تصریح می کنند، امروز فلسطین صحنه واقعی درگیری است؛ زیرا فلسطینیان اکنون با دشمن فاشیسم و نازیسم و قاتل درگیر هستند.

کارشناسان نظامی نیز به نوبه خود با بیان اینکه درگیری و رویارویی جاری در فلسطین اشغالی ممکن است نقطه عطفی در رویارویی با اشغالگران باشد، می گویند صهیونیست‌ها در حال ورود به چرخه افراط گرایی هستند و درگیری‌ها و جنایت بیت ریما نتیجه همین افراط‌گرایی و جنایات علیه بشریت است.

آنان خاطرنشان می کنند:‌ پیامدهای تحولات جاری در کرانه باختری، برای صهیونیست‌ها وخیم‌تر از شکست آنها در عملیات شمشیر قدس در نوار غزه است.

کارشناسان نظامی با بیان اینکه فرو ریختن دیوار ترس فلسطینیان نقطه عطفی در رویارویی با صهیونیست ها است، تأکید کردند در حالی که رژیم اشغالگر به عادی‌سازی با ملت‌‌های عربی چشم دوخته است، اما آنچه در قطر در جریان جام جهانی فوتبال رخ داده، این امید صهیونیست‌ها را از بین برد.

پربیننده ترین خبرها