هواپیمای صهیونیستی حامل دستگاه‌های پیشرفته جاسوسی به سودان!

هواپیمای صهیونیستی حامل دستگاه‌های پیشرفته جاسوسی به سودان!
پنج‌شنبه 10 آذر 1401 - 06:57

روزنامه عبری زبان هاآرتص چهارشنبه شب گزارش داد، معاون شورای حاکمیتی سودان دستگاه‌های پیشرفته جاسوسی و شنود را به واسطه رژیم صهیونیستی دریافت کرده است.

العالم - آفریقا

روزنامه عبری زبان هاآرتص در گزارشی فاش کرد: محمد حمدان دقلو (حمیدتی) معاون شورای حاکمیتی و فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان، تجهیزات جاسوسی پیشرفته‌ای را به دست آورده است.

بر اساس این گزارش، هواپیمای مرتبط با برنامه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی، این فناوری جاسوسی را از اتحادیه اروپا گرفته و به خارطوم منتقل کرده است.

بنابر گزارش هاآرتص، این محموله جاسوسی در ماه می گذشته به طور مخفیانه به فرودگاه خارطوم رسید. این محموله پس از تخلیه فوراً به سمت منطقه دارفور واقع در غرب سودان که نیروهای واکنش سریع در آنجا از نفوذ زیادی برخوردار هستند، منتقل شد.

در این گزارش آمده است: فرایند انتقال این دستگاه‌ها به دارفور به دلیل ترس حمیدتی از دستیابی ارتش به آنها به سرعت انجام شد و این دستگاه به دلیل توانایی تبدیل گوشی‌های هوشمند به جاسوس افزار می‌تواند معادلات قدرت در سودان را برهم بزند.

این گزارش می‌افزاید، هواپیمایی که کار انتقال این محموله جاسوسی را انجام داده با یکی از مقام‌های سابق ارتش اسرائیل به نام «تال دیلیان» مرتبط بوده و این دستگاه جاسوسی قبل از انتقال از یونان به خارطوم در تل آویو دیده شده است.

به گزارش هاآرتص، دیلیان مالک شرکتی است که دفاتر بسیاری در اندونزی، امارات، اسرائیل، یونان، مقدونیه شمالی، مجارستان، فرانسه، ایرلند و جزایر ویرجین دارد.

این روزنامه عبری گفته که گزارش‌هایی از ۳ مقام اروپایی دریافت کرده که نشان می‌دهد این دستگاه‌ جاسوسی در اتحادیه اروپا ساخته شده‌ است.

پیش تر هاآرتص گزارش داده بود که حمیدتی با نمایندگانی از سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی که با هواپیمای ویژه موساد به خارطوم سفر کرده بودند، دیدار و گفت وگو کرده است.

همچنین پیش تر احزاب و گروه‌های سودانی نسبت به عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی هشدار دادند و تاکید کردند که هدف حاکمان عرب از عجله برای سازش با رژیم صهیونیستی حفظ حکومت و تاج و تختشان است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها