زلال قرآن (1707)؛

چرا رسول الله (ص) و همه پیروان او موظف به عبادت خالصانه خداوند هستند؟

چرا رسول الله (ص) و همه پیروان او موظف به عبادت خالصانه خداوند هستند؟
پنج‌شنبه 10 آذر 1401 - 10:30

العالم - زلال قرآن

« قُلْ إِنِّي أُمِرْتُ أَنْ أَعْبُدَ اللَّـهَ مُخْلِصًا لَهُ الدِّينَ .وَأُمِرْتُ لِأَنْ أَكُونَ أَوَّلَ الْمُسْلِمِينَ . قُلْ إِنِّي أَخَافُ إِنْ عَصَيْتُ رَبِّي عَذَابَ يَوْمٍ عَظِيمٍ .قُلِ اللَّـهَ أَعْبُدُ مُخْلِصًا لَهُ دِينِي»

ترجمه: (بگو که من خود مأمورم که تنها خدا را پرستش کنم و دین را برای او خالص گردانم (و هرگز شرک نیاورد. و باز مأمورم که در اسلام و در تسلیم امر خدا مقام اوّلیّت را دارا باشم. باز بگو که من اگر خدای خود را نافرمانی کنم البته از عذاب روز بزرگ قیامت می‌ترسم. باز بگو: من خدای یکتا را می‌پرستم و دینم را خاص و خالص برای او می‌گردانم (و غیر او را باطل محض می‌دانم)).

با صراحت و تأکید به رسول الله (ص) فرمان داده که به همگان اعلام نماید که، « من مأمورم در مقابل ذات اقدس الهی تسلیم محض بوده و با اخلاص تمام او را عبادت و عبودیت کرده و و فرمانبرداری نمایم و به هیچ وجه از اوامر او تخلف و تخطی نکنم، پس تمام مسلمین و مؤمنین موظف اند به تأسی از آن حضرت درحد وسع و توان خود چنین کنند، که اگر با ریاکاری در اعمال و عبادات به خداوند سبحان شرک بورزند، باید منتظر عذاب سخت روز قیامت باشند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها