جزئیاتی تازه از زندگی سرکرده داعش در درعا پیش از کشته شدن

جزئیاتی تازه از زندگی سرکرده داعش در درعا پیش از کشته شدن
پنج‌شنبه 10 آذر 1401 - 18:21

منابع محلی سوری اعلام کردند: أبو الحسن الهاشمي القرشي سرکرده گروه تروریستی داعش پس از آنکه عناصری از گروه های مسلح محلی نیمه ماه اکتبر او را با برخی از همراهانش در شهر جاسم در جنوب سوریه محاصره کردند، خود را منفجر کرد و کشته شد.

العالم _ سوریه

پایگاه خبری "العربی الجدید" نوشت: داعش روز چهارشنبه از کشته شدن أبو الحسن الهاشمي القرشي خبر داد بدون آنکه مکان یا زمان کشته شدن او را مشخص کند. سخنگوی داعش با انتشار نواری صوتی ضمن اعلام این خبر، أبو الحسين الحسيني القرشي را جانشین وی اعلام کرد.

أبو الحسن القرشي گروه داعش را پس از کشته شدن أبو إبراهيم القرشی، رهبری کرد. أبو إبراهيم القرشي نیز پس از آنکه نیروهای ویژه آمریکایی به محل اختفای وی در شهرک اطمه در شمال سوریه حمله کردند، خود را منفجر کرد.

یک فعال سوری به نام "رشيد الحوراني" گفت: رهبر داعش که این گروه او را أبو الحسن القرشي نامیده بود، در استان درعا به نام أبو عبد الرحمن العراقي شناخته می شد. وی حدود یک سال پیش با زنی از ساکنان درعا ازدواج کرد، سپس مزرعه ای در شهر جاسم خرید و در آن خانه ای ساخت.

الحورانی افزود: القرشي محکمه ای در فاصله 400 متری از مرکز ایست بازرسی نیروهای حکومت سوریه برپا کرد و همین محکمه بود که حضور وی و اعضای گروه داعش را در این منطقه فاش ساخت و باعث شد گروه های محلی به آنان در شهر جاسم و اطراف آن حمله کنند. شمار عناصر داعش و فرماندهانشان در این شهر قبل از عملیات یاد شده 200 نفر بود. محکمه یاد شده مخالفان داعش را در شهر جاسم محاکمه می کرد و همچنین احکامی برای ترور برخی از آنان صادر می کرد.

در همین حال محمد الدرعاوي فعال رسانه ای در درعا گفت: وليد البيروتي، أبو حسن الشامي و شماری از فرماندهان و عناصر داعش که برخی از آنها تونسی بودند، همراه أبو الحسن الهاشمي القرشي کشته شدند.

الدرعاوي افزود: هسته هایی از داعش در ماه های اخیر پیش از حمله نظامی به آنها، فرماندهان و نیروهای پیشین گروه های مخالف سوری را هدف قرار می دادند تا حضور خود را در شهر جاسم تقویت کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها