دشمنی علنی رسانه های غربی با مسلمانان

دشمنی علنی رسانه های غربی با مسلمانان
جمعه 11 آذر 1401 - 14:53

سان فرانسیسکو کرونیکل مقاله ای از دکتر خالد بیدون، استاد حقوق متخصص اسلام هراسی را منتشر کرد که در آن به عملکرد گزینشی رسانه های غربی در پوشش خبری جام جهانی قطر اشاره کرد.

العالم - قطر

اولین باری است که یک کشور عربی - اسلامی میزبان بزرگترین رویداد ورزشی جهان یعنی جام جهانی است. لحظه تاریخی آغاز مراسم افتتاحیه با ارائه تصویر زیبایی از کلام قرآن و نیز فرهنگ عرب، بر دو هویت اصیل، متمرکز شد که غرب مدت هاست تلاش می کند آن را اهریمنی جلوه دهد.
به نقل از سایت عرب 21، یک استاد آمریکایی اشاره کرد که تعصب غربی ها در روز افتتاحیه جام جهانی قطر کاملاً واضح بود، بی بی سی با خودداری از پخش مراسم افتتاحیه، در عوض یک مسابقه فوتبال زنان بریتانیایی را پخش کرد و به سوابق حقوق بشر قطر و جنجال های پیرامون این مسابقات پرداخت.
یکی دیگر از رسانه های مهم انگلیسی، ITV، نیز تصمیم گرفت که مراسم افتتاحیه را پخش نکند.

استاد آمریکایی تاکید کرد که هر رسانه ای که توجه مخاطب را به برخی اقدامات نامناسب در قطر جلب کند و آن را بر جام جهانی قطر ترجیح دهد، به نوعی پوشش دادن منفی و نشان دهنده ریاکاری رسانه های غربی است.
بر اساس آمار تجزیه و تحلیل مطالب منتشر شده در هفت رسانه اصلی بریتانیا، از حدود 685 مقاله که قطر و جام جهانی را پوشش می‌دهند، از زمان انتخاب این کشور به عنوان میزبان بازی‌ها در سال 2010، 66 درصد انتقادی، 29 درصد بی‌طرف و تنها 5 درصد مثبت بوده‌اند.

پربیننده ترین خبرها