پرچم فلسطین و حماسه‌سازی در جام جهانی قطر

پرچم فلسطین و حماسه‌سازی در جام جهانی قطر
جمعه 11 آذر 1401 - 17:47

پیروزی ارزشمند تیم ملی مغرب در مقابل کانادا در مرحله گروهی مقدماتی شانزدهمین دوره جام جهانی قطر، به اهتزاز پرچم فلسطین در دستان ملی‌پوشان مغرب مزین شد.

العالم- کشکول

اهتزاز پرچم فلسطین بر دوش بازیکنان تیم ملی مغرب پیامی روشن و صریح بود که مردم مغرب مخالف عادی‌سازی و سیاست‌های تفرقه‌برانگیزانه میان ملت‌ها هستند.

با نگاه به حماسه جام جهانی قطر، می‌توان متوجه شد که دوحه بدون هیچ استراتژی یا سیاست از قبل برنامه‌ریزی‌شده، نگاه‌ها را بار دیگر به قطب‌نمای مسلمانان و مسجدالاقصی معطوف کرد امری که ثابت می‌کند به رغم توافقنامه‌های عادی‌سازی و شتاب رژیم‌های عربی برای افتادن در باتلاقی چنین روابطی و به رغم تلاش این حاکمان برای معرفی دشمنی خیالی به نام ایران، ملت‌های عربی آگاه‌تر از حاکمان‌شان هستند و با تیزبینی و درایت، دشمن را از دوست تشخیص می‌دهند.

برافراشته شدن پرچم فلسطین بر دوش هواداران در هر مسابقه‌ای به مثابه سیلی دردناکی به تمام رژیم‌های عادی‌ساز و اربابان صهیونیستی و آمریکایی‌شان است و همچنین تأکیدی بر این امر است که حتی اگر حکام عربی شتابان به سوی عادی کردن روابط با اشغالگران گام بردارند ولی ملت‌های عربی ثابت‌قدم هستند و از فلسطین حمایت می‌کنند.

آیا بهتر نیست که حکام عربی از برج‌های خود بیرون بیایند و همسو با ملت‌های عربی گام بردارند تا فلسطین آزاد به پایتختی قدس شریف را نظاره‌گر شوند و نماز پیروزی را در مسجدالاقصی بخوانند؟

محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی که ادعا می‌کند رهبر امت عربی! است در کجای حماسه قطر قرار دارد؟ آیا بهتر نیست او به جای اینکه پول‌های ملت عربستان را در پروژه صهیونیستی- آمریکایی- عربی در منطقه حیف و میل کند، با ملت‌های عربی علیه دشمن صهیونیسم همصدا شود و دشمن را از دوست تشخیص داده و نیز به خواست و اراده ملت‌های عربی، یعنی آزادسازی فلسطین، گوش فرا دهد؟

سخن آخر خطاب به حکام عربی است که به ملت‌های خود تکیه کنند و دشمن را از دوست تشخیص دهند؛ رفتار و رویکردی که ملت‌های در جام جهانی قطر نشان دادند و اعلام کردند که تنها دشمن ملت‌های عربی رژیم اسرائیل است و غیر از آن، دشمنی ندارند.

پربیننده ترین خبرها