فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا: خواستار تحویل تروریست‌ها در اقلیم کردستان شده‌ایم

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا: خواستار تحویل تروریست‌ها در اقلیم کردستان شده‌ایم
جمعه 11 آذر 1401 - 19:31

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا گفت: پرونده‌های روشنی درباره تروریست‌ هایی که اقلیم کردستان عراق از آنها میزبانی می‌کنند تهیه کرده‌ایم و خواستار تحویل آنها به ایران شده ایم.

العالم - ایران/سیاسی

سردار سرتیپ «محمدتقی اوصانلو»‌ فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا امروز (جمعه) گفت:‌ چنانچه مقامات کردستان عراق هر چه زودتر تروریست های تحت تعقیب را تحویل دهند، وضعیت بهتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرف عراقی را از پایبندی خود به لزوم بیرون راندن گروه های تروریستی از مرزهای مقابل خود مطلع کردیم، اظهار داشت:‌ حدود 23 جلسه با طرف مقابل برای حل دیپلماتیک این موضوع برگزار کردیم و موضع خود را به طرف عراقی اعلام کردیم.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا درباره وضعیت مرزهای شمال غرب کشور گفت: وضعیت در مرز با ثبات است و هیچ گونه نفوذ گروه های تروریستی که ما آنها را رصد کرده و در آن سوی مرز هدف قرار می دهیم وجود ندارد.

وی افزود:‌ مرزها تحت نظارت نیروهای مسلح ما هستند اما متاسفانه در مرزهای عراق تحرکاتی وجود دارد که باعث بی ثباتی می شود.

اوصانلو با اشاره به اینکه پیشتر ایران از مقامات کردستان عراق خواسته بودند که گروه های تروریستی را منحل کنند، گفت:‌ اما متاسفانه هیچ همکاری در این زمینه صورت نگرفت.

وی به قدرت رصد اطلاعاتی سپاه پاسداران در آن سوی مرزها اشاره کرد و گفت:‌ آنها به خوبی می‌دانند که ما بر سایت‌های گروه‌های تروریستی در هر نقطه‌ای که آنها مستقر هستند نظارت کامل داریم به عنوان نمونه می‌توانستیم رهبر یکی از این گروه‌های تروریستی را هدف قرار دهیم، اما این کار را نکردیم زیرا او در کنار همسر و خانواده‌اش بود.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا اضافه کرد: همچنین توانستیم یکی از سرکردگان گروه های تروریستی مجروح کنیم که به بیمارستانی در اربیل منتقل شد و او دبیرکل اغتشاشگران است.

وی با بیان اینکه می توانیم به گروه های تروریستی در هر کجا که باشند برسیم، افزود: خانه‌هایی که تروریست‌ها را در خود جای داده‌اند هدف قرار خواهیم داد.

سرتیپ اوصانلو بااشاره به اینکه می دانیم مقامات اقلیم کردستان روابط خود را با آمریکایی ها پنهان نمی کنند و ما در این موضوع دخالت نمی کنیم، هشدار داد که هرگونه حضور آمریکایی ها در مرز با خود را نمی پذیریم و وقتی با آمریکایی ها مقابله کنیم، کردستان عراق تاوان آن را خواهد داد.

وی افزود:‌ آمریکا از طریق فرودگاه‌هایی که می‌توانیم آنها را هدف نظامی قرار دهیم وارد می‌شوند و آمریکایی‌ها می‌دانند که ما اطلاعات کاملی از تجهیزات، حضور و استقرار آنها داریم و می توانیم آنها را هدف قرار دهیم.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا درباره تحریم های جدید آمریکا علیه مقامات و نظام جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ تحریم‌های آمریکا علیه ما جدید نیست و ما را تحت تاثیر قرار نداده و نخواهد داد و حکایت از شکست آمریکایی‌ها دارد.

وی تصریح کرد: من در آمریکا چیزی ندارم که من را تحریم کنند بنابر این هر کاری که می کنند بیهوده است.

سرتیپ اوصانلو خطاب به ملت ایران گفت:‌ مردم ما بدانند که موضوع تحریم منسوخ شده است و ما هر کاری از دستمان بر می‌آید برای تامین نیازهای مردم خود انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه گروه های تروریستی توسط آمریکا آموزش می بینند گفت:‌ می‌دانیم که آمریکایی‌ها گروه‌های تروریستی را آموزش می‌دهند و از آنها حمایت مالی می‌کنند تا به کشور ما حمله کنند و اراذل و اوباش از بین مردم نیستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها