پایان معامله قرن و آغاز سیلی قرن...

پایان معامله قرن و آغاز سیلی قرن...
شنبه 12 آذر 1401 - 16:35

کارشناسان معتقدند که آنچه در جام جهانی قطر علیه رژیم صهیونیستی روی داد، پایان معامله قرن و آغاز سیلی قرن به اشغالگران صهیونیست و رژیم هایی بود که اقدام به عادی سازی با آن کردند.

العالم – نظرکده

سیاستمداران در کنگره ملی عربی در این باره گفتند که ما سال ها در معامله قرن زندگی کردیم اما امروز در دوران سیلی قرن به رژیم صهیونیستی و رژیم هایی زندگی می کنیم که اقدام به عادی سازی کردند و آنهایی که فکر می کردند موضوع فلسطین از ضمیر امت عربی و آزادگان جهان حذف شده است.

آنان با اشاره به فداکاری‌هایی که مردم فلسطین در کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی انجام دادند تاکید کردند که فلسطین شاهد پایان اشغالگری صهیونیستی است و هر چه فداکاری‌ها بیشتر شود، اشغالگران بیشتر مجبور به عقب ‌نشینی از سرزمین‌های اشغالی می‌ شوند.

سیاستمداران ادامه دادند که آنچه در جام جهانی قطر روی داد، جعلی بودن عادی‌ سازی با رژیم صهیونیستی را آشکار و ثابت کرد که همه ملت‌های عرب با این رژیم مخالفند و حتی رژیم هایی که اقدام به عادی سازی کردند مجبور شدند در کنفرانس سران عرب در الجزایر اذعان کنند که مسئله فلسطین در راس رویکردهای امت قرار دارد.

به گفته آنان، جهان شاهد تحولاتی است که به ضرر متحدان رژیم صهیونیستی است مانند کاهش نفوذ آمریکا در جهان که بدون شک یک پیروزی عظیم برای همه ملت ها است.

در این میان منطقه جنین به یکی از مهمترین نگرانی های امنیتی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است به ویژه که در سال 2002 رزمندگان گروهان های قسام و گروهان های شهدای الاقصی مانند محمد السعدی اقدام به توزیع مهمات و پول در میان رزمندگان قسام و فتح کردند تا قادر به مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی باشند.

السعدی از زمان تشکیل گردان جنین از اعضای آن بود، این گروه شامل ده‌ها رزمنده جنبش جهاد اسلامی و گروهان های قدس است.

کارشناسان با اشاره به شهادت نعیم الزبیدی در کنار محمد السعدی گفتند که نعیم پسر عموی زکریای الزبیدی است که در عملیات تونل آزادی شرکت داشت و پدرش جمال زبیدی از رهبران جبهه خلق برای آزادی فلسطین در شمال فلسطین است به همین دلیل چنین خانواده هایی که شامل تمام گروه های مقاومت فلسطین مانند فتح و جهاد اسلامی است، باعث نگرانی رژیم شده اند.

مقامات جنبش مجاهدین در این باره گفتند که کرانه باختری در یک ماه گذشته شاهد 833 درگیری و عملیات مقاومت بوده است که ضربه ای بسیار سنگین برای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری محسوب می شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها