جزئیات اختصاصی العالم از نحوه هلاکت سرکرده داعش توسط ارتش سوریه/ دمشق با یک ضربه مهلک تروریسم را ریشه کن کرد

جزئیات اختصاصی العالم از نحوه هلاکت سرکرده داعش توسط ارتش سوریه/ دمشق با یک ضربه مهلک تروریسم را ریشه کن کرد
يکشنبه 13 آذر 1401 - 18:29

سرکرده داعش در جنوب سوریه با ضربه مهلک نیروهای ارتش این کشور به هلاکت رسید.

العالم ـ سوریه

یک منبع امنیتی به شبکه العالم گفت که سرکرده داعش موسوم به "ابوالحسن هاشمی قرشی" که داعش اخیراً خبر هلاکتش را اعلام کرد، همان عبدالرحمن العراقی معروف به "سیف بغداد" است که نیمه ماه گذشته در یک عملیات امنیتی به دست ارتش سوریه و نیروهای محلی در شهر جاسم در شمال درعا کشته شد.

در این عملیات با منفجر کردن خانه‌ای در شمال شهر جاسم، القرشی و تمام همراهانش به هلاکت رسیدند.

این منبع افزود: القرشی دارای تابعیت عراقی بود و بر عملیات این گروه تروریستی نظارت می کرد، وی مسئول اصلی عملیات ترور در شمال استان درعا بود. این ترورها با صدور فتواهایی و از طریق دادگاه های قصاص که در یکی از مزارع شهر جاسم در شمال درعا تاسیس شده اند، انجام می شدند.

منابعی به شبکه العالم تاکید کردند که القرشی عملیات ترور را از طریق شماری از سران داعش مدیریت می کرد.

ارتش سوریه با کمک متحدانش موفق شده بود شماری از این سران تروریست را به هلاکت برسانند از جمله ابوسالم العراقی است که پس از فرار به شهر طفس تحت تعقیب نیروهای امنیتی قرار گرفت و در درگیری ها با ارتش سوریه خودش را منفجر کرد.

تاسیس دادگاه داعش در این منطقه، باعث افزایش تعداد عناصر ترویستی در شهر و رسوا شدن تحرکات آنها در این منطقه شد.

تعداد آنها پیش از انجام عملیات نظامی و امنیتی در شهر جاسم به 200 نفر رسید، این دادگاه احکام ترور در درعا را صادر می کرد.

منابع یادشده خاطرنشان کردند که القرشی به همراه "ولید البیروتی" معروف به "ابومهند لبنانی" یکی دیگر از سران داعش و نیز "ابوحسن شامی" و شماری دیگر از سرکردگان و عناصر تروریستی از جمله شماری تروریست اهل تونس به هلاکت رسید.

سرکرده مقتول داعش با "میسون الصلخدی" اهل شهر جاسم ازدواج کرده بود، میسون خواهر شخصی به نام "رامی الصلخدی" معروف به "رامی الفالح" که بازوی راست ابوالحسن القرشی و یکی از مسئولان اعزام سرکردگان و عناصر تروریستی داعش به شهر جاسم بود.

رامی در 21 اکتبر گذشته در جریان عملیات امنیتی در شهر جاسم کشته شد، برخی منابع می گویند که سرکرده داعش پس از رابطه خویشاوندی با رامی الصلخدی، از نام مستعار همسرش برای مخفی شدن در شهر جاسم استفاده می‌کرد و قبل از شروع عملیات نظامی علیه آنها، خود را "ابوعبدالرحمن الصلخدی" نامید.

با کشته شدن القرشی، ارتش سوریه جهان را از بقایای تروریسم پاک کرد و مرحله ای استراتژیک از جنگ را به پایان رساند، از ویژگی‌های این عملیات این بود که در جنوب سوریه و نه در شمال آن رخ داده است و ادعاهای واشنگتن مبنی بر اینکه مسئول تمام عملیات هایی است که در آن سرکردگان داعش کشته می شوند را بی اثر کرد.

دستاورد سوریه در مرزهای جنوبی، حد و مرزهای جدیدی برای همه توطئه‌گران علیه این کشور به‌ویژه صهیونیست‌ها تعیین کرد.

اشغالگران صهیونیست پیش از این از اوضاع نابسامان امنیتی در جنوب سوریه حمایت می کردند؛ قتل و کشتارها در جنوب سوریه ادامه داشت و هرج و مرج همه جا را فرا گرفته بود و برخی سرویس های اطلاعاتی از طریق داعش، وضعیت هرج و مرج را مدیریت می کردند و داعش را به عنوان یک بازیگر مهم در جنوب سوریه جلوه می دادند تا با اقدامات امنیتی و اطلاعاتی، تلاش های دولت سوریه برای تحکیم ثبات را تضعیف کنند.

تمام این اقدامات با نظارت برخی سرویس‌های اطلاعاتی منطقه‌ای و بین‌المللی، سناریویی با اهداف کاملاً متفاوت را دنبال می کردند که از مهمترین این اهداف، ایجاد ناامنی و بی ثباتی در جنوب سوریه به منظور تامین امنیت رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

پربیننده ترین خبرها