بازگشت سه فضانورد چینی به زمین از ماموریت فضایی شش ماهه

بازگشت سه فضانورد چینی به زمین از ماموریت فضایی شش ماهه
يکشنبه 13 آذر 1401 - 16:34

فضاپیمای شنژو-۱۴ چین و سه خدمه آن بعد از ماموریتی ۶ ماهه در منطقه خودمختار مغولستان داخلی چین فرود آمدند و شرایط جسمی و حال عمومی هر سه نفر خوب گزارش شده است.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش روزنامه چاینا دیلی، فضاپیمای شنژو-۱۴ در مرکز دانگ‌فنگ واقع در صحرای گوبی منطقه خودمختار مغلوستان داخلی چین فرود آمد. این سایت آخرین تمرین مربوط به سیستم یکپارچه خود را برای ماموریت جستجو و نجات خدمه این فضاپیما در روز پنجشنبه برگزار کرد.

لحظه باز کردن دریچه کپسول فضایی حامل سه فضانورد چینی که امروز به سلامت به زمین بازگشتند

پرتاب فضاپیمای شنژو-۱۴ آخرین ماموریت از استراتژی سه مرحله‌ای توسعه پروژه اعزام انسان به فضا بود. این فضاپیما آخرین قسمت از مرحله ساخت ایستگاه فضایی چین هم بود.

برای آمادگی به منظور تکمیل موفقیت آمیز بازگشت این فضا پیما، محل فرود بر روی موقعیتی با حداکثر سختی، پیچیدگی، سردی و تاریکی انتخاب شده و برنامه‌های مختلفی برای ردیابی فضاپیما، بازیابی کپسول برگشت و نجات فضانوردان پیش بینی شده بود.

پیشتر هیچ یک از فضاپیماهای چینی در زمان شب به زمین بازنگشته بودند.

شامگاه سه‌شنبه هفته گذشته همچنین سفینه شنژو-۱۵ به کمک راکت «لانگ مارچ ۲ اف» و از مرکز «جیوکوان» از طریق بیابان «گوبی» به فضا پرتاب شد.

این پرتاب نقطه عطفی برای برنامه فضایی به سرعت در حال پیشرفت چین است، زیرا پکن قصد دارد در این منطقه با آمریکا دیدار کند و در نهایت از رقیب خود پیشی بگیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها