الحوثی: ائتلاف سعودی راه حل‌های اعلامی یمن را بپذیرد

الحوثی: ائتلاف سعودی راه حل‌های اعلامی یمن را بپذیرد
دوشنبه 14 آذر 1401 - 06:31

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن یکشنبه شب در توییتی از ائتلاف سعودی خواست تا برای حل بحران در این کشور راه حل‌های اعلامی طرف یمنی را بپذیرد.

العالم - یمن

به گزارش المسیره، «محمد علی الحوثی» در توییتی نوشت: ریاکاری نمی‌تواند متجاوزان را مصون نگهدارد و تلف کردن وقت از سوی آنها بی فایده است.

عضو شورای عالی سیاسی یمن افزود: نزدیکترین راه حل تنها اجرای موارد به حقی است که اعلام شد و نمی‌توان از آن عقب نشینی کرد.

آتش بس یمن از ۱۰ مهرماه به دلیل کارشکنی‌های مکرر ائتلاف سعودی و عدم پاسخگویی به راهکارهای پیشنهادی دولت نجات ملی یمن در اجرای مفاد آن تاکنون تمدید نشده است.

به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد آتش بس پیش از این یک بار تمدید شده بود. تمدید ۲ ماهه این آتش بس ۱۱ مرداد ماه به پایان رسید که مجددا تمدید شد و ۱۰ مهر پایان یافت.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشورها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه هدف ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آن‌ها شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها